Actualitzat 22/10/2015 16:40

El petit comerç genera el 55,3% de l'ocupació respecte del 44,7% de la gran distribució

BARCELONA, 22 jul. (EUROPA PRESS) -

El petit comerç de proximitat es manté com a motor d'ocupació en el sector de la distribució comercial en règim d'autoservei, que engloba alimentació, drogueria i perfumeria, ja que el 2014 va ocupar el 55,3% dels treballadors respecte del 44,7% de la gran distribució.

Així s'extreu de l''Anuari de la distribució comercial en règim d'autoservei' que ha elaborat la Direcció General de Comerç de la Generalitat i que analitza l'evolució de les 50 primeres empreses del sector el 2014.

Segons l'informe, també s'ha produït una reactivació del consum, que va créixer a un ritme anual del 2% en el període comprès entre el 2012 i el 2014, mentre que a principi d'aquest 2015 s'ha incrementat un 4,2%.

Pel que fa a les tendències de consum, l'informe constata un punt d'inflexió en la marca de distribució, que ja suposa el 23,05% del total del volum de vendes del sector.

D'aquesta manera, el consumidor ha canviat els seus hàbits de consum amb la crisi, el que ha incrementat el protagonisme de les marques de fabricant, i mantindrà la seva exigència en la relació qualitat-preu de la marca de distribuïdor, segons l'informe.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés