Publicat 16/11/2017 18:26

El petit comerç català recupera vendes al novembre amb una pujada del 3,4%, segons Comertia

BARCELONA 16 nov. (EUROPA PRESS) -

Comertia, entitat catalana que agrupa 60 empreses de retail que sumen més de 4.000 punts de venda, ha notat en la primera quinzena de novembre un canvi de tendència en les vendes, i si bé a l'octubre la facturació va caure un 4,6%, al novembre s'ha recuperat amb una pujada del 3,4%.

La baixada de temperatures ha animat el consum, especialment en el sector de la moda i el calçat, una tendència positiva que des de Comertia preveuen incrementar amb els descomptes del Black Friday, que comencen el 24 de novembre i amb els quals es dóna el tret de sortida a la campanya de Nadal, ha informat l'entitat aquest dijous en un comunicat.

No obstant això, el president de Comertia, Joan Carles Calbet, avisa que les eleccions catalanes del 21 de desembre comporten certa incertesa sobre el consum: "No sabem quina incidència poden tenir les eleccions, sobretot pel fet que siguin en dia laborable, cosa que no passava des de feia 30 anys".

En aquest sentit, ha afegit que la data dels comicis pot suposar un problema per als consumidors i un "trastorn" per als treballadors de les empreses, tenint en compte que les eleccions se celebraran a pocs dies de Nadal.

Les 60 empreses de retail que integren Comertia i els més de 4.000 punts de venda registren una facturació conjunta de 4.000 milions d'euros anuals, i donen feina de forma directa a uns 35.000 treballadors.

Contingut patrocinat