Publicat 01/07/2014 13:21

El petit comerç català preveu tornar a créixer i vendre fins a un 4% més aquestes rebaixes

Antoni Furest y Miquel Àngel Fraile
EUROPA PRESS

Cada persona gastarà entre 110 i 130 euros de mitjana pels descomptes segons CCC

BARCELONA, 1 jul. (EUROPA PRESS) -

El petit comerç català es mostra optimista en la campanya de rebaixes d'estiu, que comença aquest dimarts i dura fins al 31 d'agost, i preveu tornar a créixer, per primera vegada des de la crisi, entre un 2% i un 4%, gràcies a la recuperació econòmica i a un increment de l'optimisme dels consumidors.

El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miquel Àngel Fraile, ha explicat en roda de premsa que la facturació en aquestes rebaixes rondarà els 725 milions d'euros, i que cada persona gastarà entre 110 i 130 euros de mitjana, que es destinaran sobretot a roba i productes de la llar.

Fraile ha destacat que el consum intern fa uns quants mesos que va a l'alça, i que en aquestes rebaixes es veurà com els consumidors han perdut "la por de gastar" perquè perceben un clima econòmic més bo.

El president de Gremitex, Antoni Furest, ha assenyalat que durant els últims tres mesos les vendes en el sector han augmentat un 5% de mitjana, i ha explicat que els descomptes estaran entre un 30% i un 50%, més baixos que l'any anterior.

La campanya de rebaixes d'estiu del 2013 es va tancar amb una caiguda de les vendes d'entre un 5% i un 10%, depenent de la mena d'establiment i localització, de manera que es van arribar a quatre anys seguits de caiguda de la facturació en tots els sectors.

A FAVOR DE LA NORMATIVA

"Gràcies a la normativa catalana els comerços hem aguantat millor aquests anys de crisi que en altres parts d'Espanya", ha assenyalat Fraile.

Ha afegit que és fals que la desregularització del sector afavoreixi el consum i la contractació, i ha posat d'exemple la Comunitat de Madrid: "La comunitat que menys ocupació ha generat és Madrid i les vendes allà són de les més baixes de l'Estat".

Fraile ha assegurat que la vendes a les rebaixes es concentren de manera destacada durant els 10 primers dies, i ha subratllat que seran més intenses durant el cap de setmana del 5 i 6 de juliol, diumenge d'obertura comercial autoritzada.

Ha celebrat que les grans marques no hagin avançat la temporada de rebaixes perquè creu que així tot el sector "hi pot sortir guanyant", i ha destacat que, tot i que la liberalització permet fer descomptes durant tot l'any i que hi ha ofertes comercials com els 'oulets', les rebaixes són a l'imaginari col·lectiu com un període en què trobar productes de qualitat a preu més baix.

I BARCELONA SHOPPING FESTIVAL

Amb motiu de les rebaixes, aquest dimarts Turisme de Barcelona, amb la col·laboració de l'Ajuntament, organitza la primera edició del Barcelona Shopping Festival (BSF), que consisteix que un bus turístic recorri els principals punts de l'eix comercial de la ciutat.

Aquesta iniciativa pretén reforçar la imatge de la capital catalana com a destí de compres, i és una extensió de la campanya Christmas Shopping, que des de fa gairebé deu anys promociona el comerç durant les festes de Nadal.

L'element vertebrador del Barcelona Shopping Festival és el recorregut itinerant que farà un bus turístic personalitzat que transportarà una comparsa d'actors, músics i animadors, que faran actuacions a diferents punts de la ciutat, com també el lliurament de fins a 2.000 euros en total en xecs per a compres al públic assistent.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés