Actualitzat 29/06/2014 12:00

El petit comerç català preveu tornar a créixer i vendre fins a un 3% més aquestes rebaixes

Rebajas en Catalunya
EUROPA PRESS

Les grans superfícies confien en una campanya positiva en afluència i vendes

BARCELONA, 29 juny (EUROPA PRESS) -

El petit comerç català es mostra optimista en la campanya de rebaixes d'aquest estiu, que comença dimarts que ve, i preveu tornar a créixer per primera vegada des de la crisi fins a un 3% gràcies a la recuperació econòmica i al bon clima.

En declaracions a Europa Press, el secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya (CCC), Miquel Àngel Fraile, ha explicat que els consumidors tornen a tenir major poder adquisitiu i es preveuen temperatures caloroses, el que transmet "bones sensacions" als comerciants.

La campanya de rebaixes d'estiu de 2013 es va tancar amb una caiguda de les vendes d'entre un 5% i un 10%, depenent del tipus de botiga i localització, de manera que es va arribar a quatre anys seguits de caiguda de la facturació en tots els sectors.

Per remuntar aquesta situació, el petit comerç contraataca aquest estiu amb descomptes que parteixen d'un mínim del 30% i que superaran el 50%, i han estat la moda i l'equipament per a la llar els sectors estrella de la campanya.

Les rebaixes començaran dimarts, si bé Fraile ha augurat que els dies que les vendes seran més intenses seran dissabte 5 i el diumenge 6 de juliol, festiu autoritzat d'obertura comercial.

El secretari general de la CCC també ha afirmat que, malgrat l'increment que es preveu de fins a un 3% de la facturació, els comerciants no faran noves contractacions per atendre el repunt de la demanda, ja que el sector continua "molt ajustat".

Ha lamentat que les grans superfícies i algunes firmes com Mango avancin les rebaixes, i ha assegurat que tan sols el petit comerç ofereix productes de qualitat i de la present temporada a un preu inferior.

GRANS SUPERFÍCIES

Per la seva banda, fonts de l'Associació de Grans Empreses de Distribució (Anged) han explicat a Europa Press que preveuen que la campanya de rebaixes sigui "positiva tant en afluència de clients com en vendes".

I és que l'evolució del consum ha mantingut una tendència positiva des del setembre de 2013, al mateix temps que els indicadors de confiança del consumidor presenten una evolució ascendent.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés