Publicat 15/08/2023 15:11

Pedro Sánchez reunir dimecres l'Executiva Federal del PSOE i després els seus diputats i senadors

Archivo - Arxivo - El president del Govern i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez i la presidenta del PSOE, Cristina Narbona (1d), a la seva arribada a una reunió amb els diputats i senadors socialistes, al Congrés, a 30 de maig de 2023, a Madrid (
Eduardo Parra - Europa Press - Arxiu

MADRID 15 ago. (EUROPA PRESS) -

El president del Govern espanyol en funcions i secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, reunir dimecres l'Executiva Federal del partit i després els diputats i senadors socialistes al Congrés.

L'Executiva tindr lloc a la seu del partit a Madrid a les 09.30, i a les 12.30 hores Sánchez tindr una trobada amb els parlamentaris electes per a la XV legislatura a la sala Ernest Lluch de la Cambra baixa.

Aquestes trobades es faran un dia abans que el 17 d'agost se celebri el ple de constitució del Congrés i del Senat.

PP I JUNTS

El mateix dimecres, a la tarda, el president del PP, Alberto Núñez Feijóo, també ha convocat els diputats i senadors populars, que el 23 de juliol van aconseguir 137 escons a la Cambra baixa.

La setmana est marcada per les negociacions per a l'elecció de la Mesa del Congrés i la Presidncia de la Cambra baixa. La incgnita sobre qui presidir el Congrés pot mantenir-se fins a l'últim moment perqu Junts ha convocat una comissió executiva telemtica per decidir la posició del partit en la votació de la Mesa del Congrés el mateix dijous a primera hora del matí. La reunió ser a les 8, poc abans de l'inici de la sessió constitutiva de les Corts, prevista per les 10.

El coordinador general del PP, Elías Bendodo, es va referir aquest dilluns a la proposta de Coalició Canria perqu el PNB presideixi el Congrés.

"Entenc que en aquests temps actuals, on hi ha moltes quinieles per constituir les cambres, cadascú és lliure de proposar el que vulgui i som absolutament respectuosos, per, evidentment, el Partit Popular té els seus plans", va dir.

"Espero que en les properes hores, en els propers dies, el president Feijóo faci públic el seu candidat per presidir el Senat", on el PP té majoria absoluta.

PSOE I SUMAR

La ministra d'Educació en funcions, Pilar Alegría, va declinar aquest dilluns donar detalls sobre les negociacions per a la conformació de la Mesa del Congrés, limitant-se a dir que les converses han de produir-se en un clima de "prudncia" i "discreció", encara que va mostrar la seva confiana en qu l'rgan sigui "progressista".

La vicepresidenta primera i ministra d'Assumptes Econmics en funcions, Nadia Calviño, va apostar dilluns perqu la Presidncia del Congrés sigui per al PSOE, rebutjant la proposta de Coalició Canria que el lloc fora per al PNB.

La portaveu de Sumar al Congrés, Marta Lois, va confirmar dilluns que est havent-hi contactes amb els independentistes de Junts per aconseguir que es configuri una Mesa del Congrés de majoria progressista que, en la seva opinió, hauria d'estar presidida pel PSOE.

Contingut patrocinat