EDUARDO PARRA/EUROPA PRESS - Arxiu
MADRID 20 des. (EUROPA PRESS) -
El PDeCAT ha rebutjat aquest dijous que l'abandó de la vaga de fam per part dels líders independentistes empresonats Jordi Turull, Quim Forn, Josep Rull i Jordi Sànchez respongui a moviments polítics, sinó al fet que ja han aconseguit el seu objectiu: "remoure consciències".
D'aquesta manera ha respost el portaveu adjunt del PDeCAT, Jordi Xuclà, als passadissos del Congrés, en ser preguntat per la decisió dels líders del procés sobiranista de deixar la vaga de fam que van començar a principis del mes de desembre, un anunci que arriba l'endemà que ho demanessin el president de la Generalitat, Quim Torra, i els expresidents de la Generalitat i del Parlament i el síndic de Greuges, Rafael Ribó.
HA FET EFECTE
Xuclà ha assenyalat que Turull, Forn, Rull i Sànchez van prendre una iniciativa per denunciar l'incompliment de l'empara constitucional, "i ha fet efecte", per la qual cosa considera "molt respectable" que ara hagin posat fi a la vaga de fam.
Preguntat sobre si aquesta decisió responia a algun tipus de moviment polític, tenint en compte la reunió que els presidents del Govern central i la Generalitat mantindran aquest dijous, Xuclà ho ha negat: "En absolut".
EL TC JA HA REACCIONAT
Segons ha explicat, els presos sobiranistes es van posar en vaga de fam per "l'incompliment flagrant" dels recursos d'empara presentats fa un any davant del Tribunal Constitucional, recursos que ja ha començat a mirar-se.
"Molts ciutadans reclamaven que els presos polítics acabessin amb aquest gest perquè el que buscaven, que era explicar que el Tribunal Constitucional tenia bloquejats els seus recursos, ja es coneix. El que esperaven aconseguir ja s'ha aconseguit", ha abundat, pel seu costat, el portaveu parlamentari del PDeCAT, Carles Campuzano.