Estudiaran "la millor fórmula" per concórrer a les municipals després de JuntsxCat
BARCELONA, 8 gen. (EUROPA PRESS) -
La coordinadora general del PDeCAT, Marta Pascal, ha demanat aquest dilluns als partits sobiranistes que permeti constituir la Mesa del Parlament, investir Carles Puigdemont com a president de la Generalitat i restituir la resta del Govern cessat il·legítimament amb l'aplicació de l'article 155".
En un comunicat després de la reunió del Comitè Nacional del partit, ha confiat que l'acord serveixi per iniciar una legislatura que permeti "recuperar les institucions, treballar per a l'alliberament dels presos polítics i per ampliar la base social de l'independentisme".
També han ressaltat l'aportació del PDeCAT al resultat de JuntxCat a les eleccions del 21 de desembre, que han qualificat de magnífic en la Catalunya interior, sobretot a Girona, Lleida i el Pirineu, i que creuen que han de millorar en zones metropolitanes de Barcelona i Tarragona.
De cara a les municipals de 2019, Consell d'Acció Municipal es reunirà el divendres per definir l'estratègia que seguiran i en el Consell Nacional del dissabte s'iniciarà el procés de proclamació dels primers 100 caps de llista municipals, marcant-se el 31 de març com a límit per proclamar la gairebé totalitat de candidats.
Pascal ha explicat que estudiaran la millor fórmula amb què concórrer a les municipals "per revalidar la majoria i reforçar la solidesa" del seu espai polític després de JuntsxCat que, al seu parer, ha permès tornar a ser l'opció sobiranista més votada en unes eleccions catalanes.