Actualitzat 25/10/2018 12:27

El PDeCAT celebra que Sánchez recuperi la tesi del PP del 1994 que el delicte de rebel·lió només és imputable a militars

El portaveu de PDECat, Carles Campuzano
EDUARDO PARRA - EUROPA PRESS

MADRID 25 oct. (EUROPA PRESS) -

El portaveu del PDeCAT al Congrés, Carles Campuzano, ha celebrat aquest dijous que el president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, hagi ressuscitat la tesi que defensava el PP l'any 1994 que el delicte de rebel·lió ha d'implicar obligatòriament l'exercici de la violència per part de militars o civils armats, cosa que, ha recalcat, no ha tingut lloc a Catalunya.

Sánchez va esmentar aquest dimecres en el ple del Congrés que el 1994, quan es debatia al Congrés la reforma del Codi Penal, el popular Federico Trillo va plantejar una esmena per concretar que el delicte de rebel·lió només el podien cometre militars o civils armats que seguissin ordres de militars. Aquesta esmena no va prosperar.

En declaracions al Congrés, Campuzano ha assenyalat que la tesi del PP recuperada per Sánchez suposa "una altra raó" per justificar que la Fiscalia General de l'Estat es replantegi el seu escrit d'acusacions contra els polítics encausats pel procés sobiranista.

A més, ha remarcat que tant l'exdiputat socialista Diego López Garrido, que va participar en la redacció de Codi Penal del 1995, com molts altres juristes i fins i tot la Justícia de diferents països europeus comparteixen que perquè hi hagi rebel·lió ha d'haver-hi violència.

Per tot això, ha donat la "benvinguda" a la reflexió aportada per Sánchez en el ple. "Va dir el que fa temps que nosaltres estem dient, que no hi ha delicte de rebel·lió", ha insistit Campuzano.

REBEL·LIÓ NO, ALTRES DELICTES POTSER SÍ

"Tothom sap que no té cap sentit fonamentar acusacions basades en aquest delicte; no va haver-hi violència armada, no va haver-hi militars, tancs als carrers, pistoles ni civils armats, al contrari, va haver-hi centenars de milers de persones que van anar a votar i es van manifestar als carrers", ha relatat.

També ha recordat que durant aquells dies de setembre i octubre del 2017 va haver-hi decisions del Govern espanyol i el Parlament català, algunes de les quals, ha admès, "potser pot ser objecte de retret penal". "Però el que segur que no va haver-hi va ser violència i rebel·lió", ha conclòs.

Contingut patrocinat