BARCELONA, 22 jul. (EUROPA PRESS) -
El plenari del PDeCAT ha aprovat per majoria ajustada un punt de la ponència política que proposa fer efectiva la república 'com més aviat millor' i ha rebutjat una esmena que proposava incloure en la ponència "fer efectiva la república 'de forma immediata".
Fonts del partit han explicat que a la votació celebrada aquest diumenge en el plenari de l'Assemblea Nacional del partit --on participen al voltant de 14.000 inscrits de forma presencial i telemàtica-- ha estat molt ajustada: "la diferència ha estat de nou vots".
En la comissió de la ponència, havia guanyat la fórmula inclosa en l'esmena --fer-ho 'de forma immediata'-- i havia perdut la proposta original defensada per la mesa de la comissió, no obstant això, va aconseguir més del 40% dels suports i va obtenir amb això la potestat de portar-ho al plenari, ho va fer i al final s'ha imposat el text original.