BARCELONA, 28 gen. (EUROPA PRESS) -
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha traslladat als tècnics del seu departament la petició del Govern i l'empresariat català que el tram Tarragona-Castelló del Corredor Mediterrani mantingui l'ample ibèric i l'internacional.
En una sessió del Cercle d'Infraestructures, ha sostingut aquest dimarts que la inversió pública "no es pot fer d'esquena a la resta d'institucions", i per això ha demanat als tècnics solucions perquè aquest tram tingui habilitats els dos amples amb l'objectiu de treure el màxim rendiment als recursos disponibles.
Divendres a Perpinyà, el conseller de Territori de la Generalitat, Santi Vila --que també ha estat a la conferència d'aquest dimarts-- ha advertit Foment que "s'equivoca" si elimina l'ample ibèric en aquest tram i habilita només l'internacional.
Així, ha demanat una "transició tranquil·la" a l'ample internacional per no perjudicar a curt termini el sector del transport ferroviari de mercaderies ni les empreses que hi han realitzat inversions, i ha apostat per una coordinació i gestió més bones.
També han assistit a l'acte d'aquest dimarts la delegada del Govern espanyol a Catalunya, Llanos de Luna, i l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i Pastor ha estat presentada pel president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i el conseller delegat d'Abertis, Francisco Reynés, i l'ha clausurat el president del Cercle d'Infraestructures i diputat de CiU al Congrés, Pere Macias.
TAXES PORTUÀRIES
En matèria portuària, ha recordat l'impuls donat als accessos viaris i ferroviaris del Port de Barcelona, una actuació també emmarcada en el Corredor Mediterrani, i ha anunciat noves mesures per incentivar el trànsit portuari.
Ha recordat que Foment ja va impulsar una rebaixa d'un 5% de les taxes portuàries per la utilització de la infraestructura per part de vaixells, passatgers i mercaderies, i un 8,5% el gravamen de la taxa d'ocupació de terreny portuari per contribuir a una competitivitat més gran del sector.
A més, aquest dimarts ha anunciat que, "si les coses van bé", es compromet a una nova bonificació per al transport ferroportuari amb vista a l'exercici 2015, amb l'objectiu de seguir impulsant mesures incentivadores i que Catalunya i Espanya es converteixin en un pol logístic internacional.