Publicat 18/11/2014 13:51

Pastor posarà la primera pedra dels accessos viaris al Port de Barcelona el desembre

La ministra A.Pastor
EUROPA PRESS

BARCELONA, 18 nov. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha avançat aquest dimarts que l'acte de col·locació de la primera pedra dels accessos viaris al Port de Barcelona, que suposen una inversió d'uns 117 milions d'euros, es realitzarà el desembre i comptaran amb un termini d'execució de 40 mesos.

La ministra ha fet aquest anunci en la visita que ha realitzat al Port de Barcelona amb motiu de l'arribada de tres noves grues Súper Post-Panamax a la terminal de contenidors Barcelona Europe South Terminal (Best) del grup xinès Hutchison Port Holdings.

"Es tracta d'una connexió viària que solucionarà molts dels problemes que tenien Barcelona i Catalunya. Un port ben connectat és un port d'èxit", ha sostingut la ministra.

Sobre els accessos ferroviaris ha dit que la redacció dels projectes està molt avançada i han de garantir la seguretat en una via que tindrà ample mètric, ibèric i internacional.

També han assistit a l'acte el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila; el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra; el director de la Divisió Europea del grup Hucthison Port Holdings, Clemence Cheng; el director general de Best, Guillermo Belcastro, i la delegada del Govern a Catalunya, Llanos de Luna, entre d'altres autoritats.

Amb l'arribada d'aquestes noves tres grues, la terminal Best ja en té 11 del total de 18 que estan previstes, el que li permet servir vaixells de grans dimensions i de manera simultània.

La terminal es va inaugurar el setembre del 2012 després que les instal·lacions portuàries estrenessin els accessos ferroviaris provisionals al moll Prat, uns accessos que calien perquè la terminal pogués operar i exportar, si bé la solució definitiva passa pel Corredor Mediterrani.

Aquesta terminal és la més avançada de la Mediterrània, i converteix la capital catalana en plataforma logística líder i en porta d'entrada estratègica per al sud d'Europa.

AMPLIACIÓ DE BEST EL 2015

L'ampliació d'aquesta infraestructura estarà finalitzada en el primer trimestre del 2015, i llavors la terminal Best incrementarà un 50% la seva capacitat operativa ja que disposarà de 27 blocs automatitzats per emmagatzemar contenidors, operant al llarg de 1.500 metres de moll amb un calat d'entre 16 i 16,5 metres de profunditat i 11 grues pòrtic.

Així, Best oferirà noves connexions ferroviàries directes --potenciarà d'aquí a uns mesos els serveis amb Madrid-- i albergarà nous serveis marítims que ampliaran la seva oferta intermodal: "Les tres noves grues permetran Best a seguir operant amb unes elevades productivitats els nous tràfics que s'esperen rebre a la terminal", ha destacat Cheng.

Des de la seva inauguració, la infraestructura ha assolit una productivitat de vaixell de més de 220 moviments per hora i una productivitat mitjana de grua de més de 40 moviments per hora, el que es tradueix en estalvis de costos, temps d'escala i més seguretat.

Cambra ha aprofitat l'ocasió per reclamar que es doti el Port de Barcelona "de les infraestructures de connectivitat que es mereix" en al·lusió als accessos viaris i ferroviaris definitius.

"Encara falta camí per recórrer en el nostre port i en la connexió ferroviària, sobretot, en ample internacional, però estic convençut que amb esforç i inversió les instal·lacions es posaran a l'altura", ha remarcat.

També ha destacat que el Port de Barcelona acumula un creixement del 9% fins a l'octubre, i que la terminal acumula augments de dos dígits: "Si vosaltres creixeu, nosaltres creixem, i ho vull agrair".

Vila ha celebrat que "l'ample internacional sigui una realitat després de 150 anys", i ha incidit que la competitivitat del port depèn de la seva connectivitat, pel que s'ha sumat a Cambra en la seva demanda de concentrar-se a culminar l'accessibilitat de l'enclavament portuari.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés