MADRID 27 nov. (EUROPA PRESS) -
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha afirmat aquest dimecres al Congrés dels Diputats que el Govern central "ha complert i està complint" amb l'Aeroport de Barcelona-El Prat i que la participació de les institucions catalanes en la seva gestió ja està garantida.
Durant una interpel·lació, la diputada d'ERC Teresa Jordà ha criticat el model de la xarxa aeroportuària espanyola perquè considera que està fortament centralitzat a Barajas, l'"aeroport mimat", i per beneficiar a Madrid en detriment de Catalunya.
A més, ha insistit en el "vell anhel" de la societat catalana de participar en la gestió del Prat: "Volem gestionar els nostres aeroports i infraestructures (...), no sotmetre'ns al centralisme d'una Espanya radial", ha manifestat.
La ministra ha contestat que no hi ha aeroports molt estimats i aeroports menys estimats i que l'executiu de Mariano Rajoy ha complert i està complint amb El Prat, per exemple en el referent a la inversió, que "segueix i han estat important", ha dit.
Alhora, ha destacat els "dades francament positives" d'aquest aeroport, que, entre d'altres coses, té l'increment més alt d'Europa en noves connexions.
"No només no s'ha arruïnat, sinó que té uns resultats econòmics molt millors", ha afegit, atribuint en part aquesta millora a la gestió d'Aena.
En aquest context, ha incidit en la importància que té per al Govern espanyol gestionar bé els recursos i "no endeutar-se sense poder" per no arribar a la situació que es va trobar el PP a l'arribar al poder fa dos anys, quan Aena tenia un deute de 14.000 milions d'euros.
ELS AEROPORTS ESPANYOLS NO HAN DE COMPETIR ENTRE ELLS
Pastor ha assegurat que és "la primera defensora" del Prat i que adoptant aquesta posició està defensant els interessos de tots, perquè considera que els aeroports espanyols no han de competir entre els quals hi ha sinó amb els d'altres països.
Respecte a la participació de les institucions catalanes en la gestió de l'Aeroport de Barcelona, ha subratllat que està garantida per dos reals decrets i que "fins i tot s'incrementarà" gràcies a la creació del Comitè de Coordinació Aeroportuària, que preveu la intervenció de les institucions econòmiques i socials i les administracions públiques de Catalunya en la coordinació de l'activitat dels aeroports.