Publicat 10/02/2015 11:38

Pastor afirma que el consorci de l'AVE a La Meca compleix amb "professionalitat" les seves obligacions

Ana Pastor y Rafael Catalá en los Desayunos de Europa Press
EUROPA PRESS

MADRID, 10 febr. (EUROPA PRESS) -

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha assegurat que el consorci d'empreses espanyoles encarregat de construir la segona fase de l'AVE entre La Meca i Medina està "complint amb responsabilitat i professionalitat" les obligacions del contracte.

"Les 12 empreses espanyoles estan complint amb les seves obligacions", ha afirmat Pastor durant la seva intervenció als Esmorzars informatius d'Europa Press, tot i les "dificultats" que, segons ha assenyalat, han tingut.

En aquest sentit, la ministra ha indicat que el consorci d'empreses encarregat de construir la primera fase de l'obra, la de la plataforma, "ha lliurat alguns trams de la línia amb retard". "I les empreses espanyoles entren a treballar-hi quan se'ls donen", ha apuntat Pastor.

Tot i això, la titular de Foment ha afirmat que les companyies públiques i privades que integren el consorci "compleixen les seves obligacions amb responsabilitat i professionalitat".

Pel que fa a l'eventual paper del Rei Joan Carles en les relacions amb l'Aràbia Saudita respecte a aquest contracte, Pastor ha indicat que "les gestions sobre aquest projecte les està fent el Govern espanyol".

'MEGAPROJECTE' MARCA ESPANYA

El consorci d'empreses que a final del 2011 es va adjudicar aquest projecte, un dels més grans aconseguits per Espanya a l'exterior, està integrat per 12 empreses. Es tracta de les públiques Adif, Renfe i Ineco, i les privades Cobra (ACS), Consultrans, Copasa, Dimetronic, Imathia, Inabensa, Indra, OHL i Talgo, a més de les saudites Al Shoula i Al Rosan.

Aquest grup d'empreses va acordar a finals del mes de desembre passat oferir a l'Aràbia Saudita accelerar els terminis d'execució, malgrat assegurar que estaven complint "escrupolosament" els establerts en el contracte.

El 'megaprojecte' de l'AVE La Meca-Medina aconseguit per aquest consorci per un import de 6.700 milions d'euros comprèn la construcció de l'anomenada 'superestructura' (les vies i els sistemes de comunicació, electrificació i seguretat) de la línia, de 450 quilòmetres de longitud. El termini d'execució de l'obra està fixat per a finals del 2016. El contracte també inclou la posterior explotació durant 12 anys per part de Renfe, amb els trens subministrats per Talgo.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés