BARCELONA 17 des. (EUROPA PRESS) -
El Parlament votarà en la sessió del ple d'aquest dimarts una moció del PSC en què proposen impedir la "instrumentalització" dels Mossos d'Esquadra a quatre dies del Consell de Ministres convocat a Barcelona, quan hi ha convocades diverses manifestacions contra la reunió i quan es preveu un ampli dispositiu policial.
"El Parlament insta el Govern a rebutjar qualsevol intent d'instrumentalitzar els funcionaris i agents del Cos de Mossos d'Esquadra, que han d'estar sempre al marge de tota controvèrsia política i al servei de tota la ciutadania, dins dels marges establerts per l'ordenament democràtic", exposa el text dels socialistes consultat per Europa Press.
La moció arriba també després de les càrregues policials durant una contramanifestació als actes de Vox convocats a Girona i Terrassa (Barcelona) el passat 6 de desembre criticades pel president de la Generalitat, Quim Torra, i pel conseller d'Interior, Miquel Buch, que van plantejar canvis en la cadena de comandament, encara que després es van acabar desdient i Buch es va disculpar amb els Mossos.
Al marge d'aquesta moció, se'n debatrà i votarà una altra dels comuns que, com la del PSC, també demana millores en les condicions laborals d'aquest cos i el dels Bombers de la Generalitat que han desenvolupat la seva funció "en condicions de treball difícils fruit de la congelació de les seves plantilles i de les retallades que han afectat la seva situació salarial, laboral i material".
"El Parlament de Catalunya defensa les competències de la Generalitat respecte a la seguretat ciutadana i la professionalitat del Cos de Mossos en la seva tasca de control de l'ordre públic, o garanteix en tot moment els drets fonamentals de tota la ciutadania en un marc de pluralitat, convivència i absència de violència", exposa l'escrit dels comuns.
MESURES LABORALS
El document dels comuns demana que el Parlament voti que el Govern proposi més promocions de Bombers i Mossos als Pressupostos de la Generalitat pel 2019; concretament de 750 policies i 250 bombers més.
La moció dels socialistes també demana mesures en les condicions laborals d'aquests cossos, com elaborar un pla de xoc per començar a revertir "la greu situació de manques" dels Mossos i del Cos de Bombers de la Generalitat i dotar-los de partides econòmiques.
També demanen mesures per millorar el seu equipament i actualitzar les necessitats de cada comissaria i parc de Bombers, proporcionar el material adequat segons la zona on actuïn i atendre les característiques físiques de tots dos gèneres, entre d'altres mesures.