Actualitzat 22/12/2016 14:31

El Parlament tramita la llei de ports i de transport en aigües marítimes i continentals

Pleno del Parlament
EUROPA PRESS

BARCELONA, 22 des. (EUROPA PRESS) -

El Parlament de Catalunya ha decidit aquest dijous tramitar el projecte de llei de ports i de transport en aigües marítimes i continentals que impulsa el Govern i ho ha fet per unanimitat després que C's hi hagi retirat la seva esmena a la totalitat.

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, ha assegurat que aquesta norma té "mentalitat d'Estat" i que respon a l'agenda modernitzadora del Govern i de Catalunya, ja que l'última llei referent als ports es va aprovar el 1998 i ha quedat obsoleta.

"Volem que sigui una llei del país, no del Govern. Que sigui un gran instrument per generar progrés, prosperitat i per modernitzar el país", ha destacat en la seva intervenció, i ha afegit que la norma s'ha concebut per gestionar els 47 ports de titularitat de la Generalitat i els dos ports de titularitat estatal, el de Barcelona i el de Tarragona.

Les principals virtuts de la llei, segons Rull, són la previsió d'autofinançament dels ports, l'obertura de les instal·lacions portuàries a les ciutats, la generació d'activitat econòmica, esportiva i cultural i l'adaptació de l'entorn marítim als reptes que planteja el canvi climàtic.

La diputada de JxSí Neus Lloveras ha criticat l'esmena a la totalitat de C's i ha afirmat que la formació taronja l'ha retirat perquè "ha vist que no tindria cap suport", ha defensat que la nova llei és una estructura d'Estat i ha subratllat la necessitat d'aprovar-la per adaptar-se als canvis que hi ha hagut des del 1998.

Per part de C's, la diputada Marina Bravo ha advertit que "el Govern s'obstina a seguir en un món de ficció i fer volar perdius", ha opinat que és una llei que és ambigua intencionadament i l'ha titllat de tramposa i enganyosa perquè no beneficia els catalans.

Jordi Terrades (PSC) ha explicat que els socialistes estan d'acord amb la qüestió de l'autofinançament del sistema portuari i ha afegit que "s'han de millorar alguns aspectes de la llei", com el règim de concessions i la convivència entre les platges, els ports i les instal·lacions nàutiques.

La diputada de SíQueEsPot Hortènsia Grau ha manifestat que en la norma "hi ha interessos confrontats que requereixen coordinació i col·laboració", ha advertit que s'han d'incorporar elements de prevenció i lluita contra la contaminació i definir millor els mecanismes de col·laboració i lleialtat institucional que preveu el text.

Per part del PP, el diputat Alberto Villagrasa ha assegurat que la llei és una ordenació de les normatives que afecten els ports, s'ha mostrat convençut que "no és una llei que pretengui ser una estructura d'Estat" i ha defensat l'impacte econòmic positiu dels ports sobre les poblacions.

Sergi Saladié (CUP) ha criticat que aquesta llei "és clarament autonomista, té una escassa regulació de l'impacte ambiental i prima la gestió privada orientada al sector nàutic de luxe i als creuers", i ha avisat JxSí que no donaran el seu suport a aquesta normativa si no es produeixen canvis substancials.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés