Publicat 16/07/2025 13:37

El Parlament crearà una comissió per investigar les activitats de l'extinta Dgaia des del 2011

Archivo - Façana de l'antiga Dgaia
David Zorrakino - Europa Press - Archivo

BARCELONA 16 jul. (EUROPA PRESS) -

El Parlament ha aprovat aquest dimecres per unanimitat la proposta de resolució per crear una comissió d'investigació sobre l'extinta Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència (Dgaia), que analitzarà la seva activitat des del 2011.

La iniciativa la van impulsar el PSC-Units, ERC i els Comuns arran de les informacions sobre les suposades irregularitats econòmiques en la gestió de l'òrgan i després de saber-se que una menor sota la seva tutela va ser víctima d'abusos sexuals.

La comissió s'encarregarà d'abordar aspectes com la situació del sistema de protecció de menors, el cobrament de prestacions i mecanismes de control, casos de violència sexual contra la infància tutelada per la Dgaia i farà una anàlisi de la garantia dels drets dels menors i de millores en el sistema de protecció de la infància.

A més a més, volen estudiar els possibles canvis que requereix la Dgaia i la dotació de recursos i mecanismes que es necessiten per afrontar futurs reptes i per reforçar el sistema de protecció a la infància.

Els treballs de la comissió, en la qual podrà participar un membre de cada grup parlamentari, hauran de finalitzar abans d'acabar aquest any.

Contador