Es tracta de la restitució de l'Agncia Catalana de Salut Pública
BARCELONA, 10 jul. (EUROPA PRESS) -
El ple del Parlament ha aprovat aquest dimecres per unanimitat el projecte de llei de creació de l'Agncia Catalana de Salut Pública, que restitueix la personalitat jurídica d'aquest organisme que va ser suprimida el 2014, cosa que suposa la primera llei impulsada pel Govern que s'aprova en aquesta legislatura.
La legislatura del Parlament va comenar el gener del 2018, per fins al maig d'aquest any no es va formar el Govern de Quim Torra, que ha trigat 14 mesos a aprovar la seva primera llei.
Fins ara la Cambra catalana no havia aprovat cap projecte de llei a proposta de l'Executiu, perqu fins ara totes les iniciatives legislatives que havia aprovat el Parlament havien estat iniciativa dels grups.
Amb aquesta llei, es crea una altra vegada l'Agncia Catalana de Salut Pública com un organisme autnom amb personalitat jurídica prpia, després que fos suprimida com a ens el 2014 pel Govern d'Artur Mas.
Així, l'agncia recupera l'autonomia administrativa amb funcions executives i de gestió dels serveis de salut pública, i tindr la funció d'executar les polítiques de salut de manera coordinada amb les conselleries i organitzar les actuacions dels centres sanitaris, entre d'altres.
DEBAT
El diputat de Cs Jorge Soler ha celebrat que es recuperi l'agncia perqu ho veu "una bona mesura per implementar la salut a totes les polítiques", per ha qüestionat que el Govern estigui prioritzant la sanitat i ha demanat una llei per revertir les llistes d'espera.
Marta Ribas (comuns) ha considerat molt important que es recuperi l'agncia, perqu diu que la seva supressió va comptar amb l'oposició unnime de tot el sector de la salut pública, per ha advertit que "costar recuperar-se després de cinc anys perduts" i ha demanat que s'acompanyi d'un pressupost superior al que hi havia abans de les retallades.
La socialista Assumpta Escarp ha recriminat al Govern que sigui la primera llei que s'ha aprovat en aquesta legislatura, per ha celebrat la restitució de l'Agncia Catalana de Salut Pública i ha defensat que "torni a tenir capacitat, agilitat i sigui capa d'adaptar-se i abordar els nous desafiaments" de la societat.
El cupaire Vidal Aragonés ha reconegut la feina de la conselleria de Salut, per ha criticat que la resta de conselleries no tinguin la mateixa voluntat de dileg amb els grups, i ha exigit que la restitució de l'agncia vagi "acompanyada de finanament".
A més, el diputat del PP Santi Rodríguez ha sostingut que la recuperació de l'agncia no hauria de ser una de les prioritats de la sanitat pública perqu creu que hi ha altres mesures més urgents, per que és una "bona eina".
Per part d'ERC, Gemma Espigares ha agrat als grups la collaboració i les aportacions que han fet per elaborar la llei, i ha demanat fer "entre tots el seguiment que toca", mentre que Josep Riera (JxCat) ha advocat pel fet que la restitució de l'agncia serveixi per preservar un sistema de salut pública modlic.