Publicat 26/10/2017 08:57

El Parlament aborda aquest dijous el 155 amb JxSí i la CUP apostant per declarar la independència

El ple s'allargarà fins aquest divendres, quan es votaran les propostes de resolució

Façana del Parlament de Catalunya
EUROPA PRESS

BARCELONA, 26 oct. (EUROPA PRESS) -

El Parlament celebrarà aquest dijous el debat específic sobre 'l'aplicació de l'article 155 de la Constitució Espanyola a Catalunya i els seus possibles efectes' i ho farà amb JxSí i la CUP defensant que la millor resposta a l'Estat és declarar la independència de Catalunya.

El ple començarà a les 17 hores i en la jornada d'aquest dijous hi intervindran el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, els membres del Govern que ho estimin oportú --només està anunciada ara com ara la intervenció del president--, i la resta de grups de la Cambra.

Després d'acabar les intervencions, la sessió se suspendrà i la presidenta Carme Forcadell ha explicat en una comunicació interna als grups a la qual ha tingut accés Europa Press que tindran fins a les 10:30 hores d'aquest divendres per presentar les propostes de resolució, fins a un màxim de 3 per grup.

A les 10:45 d'aquest divendres la Mesa del Parlament qualificarà les propostes que s'hagin presentat i els grups podran transaccionar-les fins a les 11:15; segons el reglament del Parlament, "la Mesa admet les --resolucions-- que són congruents amb la matèria objecte del debat", que en aquest cas és la resposta al 155.

Si la Mesa accepta una resolució vinculada amb la independència i cap grup volgués frenar-la, podria presentar en aquest moment una petició de reconsideració, però JxSí té majoria en l'òrgan rector de la Cambra i no prosperaria.

La previsió és acabar amb rapidesa aquest procés perquè a les 12 es portin les propostes definitives al ple i es procedeixi a la votació.

INCÒGNITA

La incògnita és com JxSí i la CUP pretenen declarar la independència, si amb una mera intervenció del president català davant el ple de la Cambra, o si ho faran proposant una proposta de resolució que s'hagi de votar i que, per tant, vinculi els 71 diputats independentistes.

En una reunió aquest dijous de JxSí hi ha hagut disparitat d'opinions: mentre uns han defensat no fer cap tipus de votació perquè els catalans ja es van pronunciar l'1-O, d'altres han apostat per votar "els efectes d'aquesta declaració", és a dir, l'inici de la llei de transitorietat i d'un procés constituent.

Disposats JxSí i la CUP a reactivar la declaració d'independència, diverses fonts sobiranistes consultades per Europa Press asseguren que la decisió final es troba en mans de Carles Puigdemont, que encara no ha pres una determinació definitiva.

MANIFESTACIÓ DE L'ANC

Precisament l'ANC ha cridat la ciutadania a concentrar-se davant el Parlament aquest divendres a les 12 hores, amb l'objectiu de celebrar "l'arribada de la República", i està per veure si podran accedir al Parc de la Ciutadella, on se situa la Cambra, perquè aquest dimecres ja s'havia desplegat un fort dispositiu policial.

Mentre transcorre la jornada d'aquest divendres al Parlament s'estarà celebrant al Senat el ple on amb tota probabilitat s'aprovarà precisament l'aplicació de l'article 155 per intervenir l'autonomia catalana.

Contingut patrocinat