Publicat 09/12/2024 20:47

Paneque diu que tota la xarxa de transport públic catalana "hauria d'estar integrada" el 2026

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat, Sílvia Paneque, durant l'obertura del Consell Català de la Mobilitat a la seu del Departament
GOVERN

Afirma que contribuirà a un "preu competitiu" i a l'equitat i progrés de Catalunya

BARCELONA, 9 des. (EUROPA PRESS) -

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica de la Generalitat, Sílvia Paneque, ha afirmat aquest dilluns que tota la xarxa de transport públic catalana "hauria d'estar integrada" el 2026, operant amb la targeta T-Mobilitat, informa el Departament en un comunicat.

"La integració arribarà a les Comarques de Girona i a les Terres de l'Ebre el 2025, i el 2026 tota la xarxa hauria d'estar integrada", ha dit durant l'obertura del Consell Català de la Mobilitat a la seu del Departament, en el qual han participat administracions, organitzacions, sindicats, associacions, entitats i sectors socials vinculats a la mobilitat.

Ha defensat que la integració "contribuirà a utilitzar el transport públic a un preu competitiu" i que aportarà equitat i progrés a Catalunya, alhora que ha assegurat que les millores que s'han de fer al sistema de transport català han de fer-lo tan atractiu com perquè sigui utilitzat per la gran majoria, en paraules seves.

METRO I TRENS-TRAM

Paneque ha definit com a prioritàries les ampliacions de la xarxa de metro de Barcelona de les línies 8 i 9, així com l'anunciada aquest dilluns a la L2.

També ha sostingut que "segons la viabilitat" dels diferents projectes de tren-tram a Catalunya en estudi establiran una línia del temps i les diferents prioritats per executar-los.

"Hi ha a més diferents projectes de tren-tram. A Tarragona, ja hem començat a treballar. N'hi ha al Bages, Terres de l'Ebre, Sabadell, Castellar o Comarques Gironines", ha indicat.

TRANSPORT PER CARRETERA

Paneque ha traslladat el "ferm propòsit" del Departament de guanyar competitivitat i eficiència en el transport per carretera, després que el contracte amb els actuals operadors acabi el 2028.

"Estem al costat dels actuals operadors i ho estarem perquè les inversions actuals els siguin rendibles", ha dit.

També ha situat el traspàs del servei de Rodalies a la Generalitat, així com la millora de l'Aeroport de Barcelona i del Port de Barcelona i el Port de Tarragona, i la finalització del Corredor Mediterrani, com altres reptes de la conselleria.