Publicat 11/12/2015 13:28

El Pacte Industrial demana coordinar millor el suport a la internacionalització empresarial

BARCELONA, 11 des. (EUROPA PRESS) -

El Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona ha demanat aquest divendres una millor coordinació de les iniciatives de suport a la internacionalització empresarial a la zona per eliminar duplicitats i millorar el seu funcionament, segons es desprèn d'un estudi presentat durant el XX Consell General de l'associació que agrupa administracions, universitats, entitats empresarials i sindicats.

El document, anomenat 'La xarxa de suport a la internacionalització econòmica de la RMB', determina que aquesta xarxa és "interessant, prou segmentada i professional" però pot millorar en eficiència, especialment a l'àmbit de l'exportació, ha informat el Pacte Industrial en un comunicat després de reunir-se a Mataró (Barcelona).

L'estudi fa referència a cinc àmbits: màrqueting internacional --que inclou la promoció turística, l'atracció d'esdeveniments i rutes comercials, la gestió de la marca Barcelona i l'organització d'esdeveniments--, atracció d'inversió estrangera directa, i tres subsistemes relacionats amb l'exportació: promoció, capacitació i gestió.

En màrqueting internacional proposa vincular Acció en l'agència Marca Barcelona (en construcció), ja sigui com a membre formal o mitjançant la seva participació en les reunions i consells de coordinació.

En atracció d'inversió estrangera directa advoca pel lideratge d'Acció i Barcelona Activa en un nou "instrument formal de coordinació" en què també participin l'Icex, l'Àrea Metropolitana de Barcelona, la Cambra de Comerç i el Port de Barcelona amb reunions bisetmanals.

MILLORES PER A L'EXPORTACIÓ

En el cas del suport a l'exportació detecta duplicitats en les accions de sensibilització i de formació, i "falta de nexe" entre els programes de capacitació i de gestió de l'exportació.

Per millorar, insta a crear un punt únic d'informació de referència --podria ser una web-- que reculli totes les activitats de sensibilització i promoció de l'exportació que es fan a la Regió Metropolitana de Barcelona, així com crear un mapa amb tots els productes de capacitació perquè les empreses puguin seguir una trajectòria de formació "de manera lògica i eficient".

Respecte a la formació, planteja fusionar 'Accelera el Creixement' (Acció) i 'Expansiona't' (Diputació de Barcelona) o que s'especialitzin de manera que siguin complementaris i ofereixin serveis segmentats i menys redundants.

També incideix a millorar la coordinació entre els actors que promouen la gestió de l'exportació (sobretot l'Icex i Acció) i, si fos possible, diferenciar i segmentar les seves ofertes respectives, incloent algun mecanisme de comunicació constant, com consells de coordinació periòdiques o l'ús de plataformes electròniques.

El Pacte Industrial, creat el 1997, agrupa actualment 45 ajuntaments, 13 organitzacions empresarials, els dos sindicats majoritaris, la Generalitat, la Diputació de Barcelona, l'Àrea metropolitana de Barcelona, cinc consells comarcals, sis universitats i diverses institucions vinculades al desenvolupament econòmic.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés