Publicat 30/7/2019 14:00:49 +02:00CET

Pacheco demana al Govern espanyol i a la Generalitat que convencin Nissan per mantenir la seva planta de Barcelona

El responsable de coordinació de la Secretaria de política sectorial de CC.OO. De Catalunya, Salva Clarós; el secretari general del sindicat, Javier Pacheco, i el secretari general de CC.OO. D'Indústria de Catalunya, José Antonio Hernández
EUROPA PRESS

BARCELONA, 30 jul. (EUROPA PRESS) -

El secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha demanat aquest dimarts al Govern central i a la Generalitat que convencin Nissan perquè mantingui la seva planta de producció de la Zona Franca de Barcelona.

Ho ha dit en una roda de premsa en la qual ha presentat un estudi sobre la "metamorfosi" del sector de l'automoció a Catalunya i en la qual ha reclamat una aliança empresarial per atreure la fabricació de bateries.

Preguntat per la recent visita al Japó de la consellera d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, Àngels Chacón, i el fet que no visités Nissan, Pacheco ha lamentat que aquesta trobada no es trobés en el pla oficial, perquè just era allà la setmana en què la companyia anunciava un pla de reestructuració a nivell global: "És una pèrdua d'oportunitat importantíssima".

"UNA DECISIÓ POLÍTICA"

"El sindicat sempre ha plantejat que la discussió de competitivitat tenia un interès en els costos laborals, ara pensem que té unes condicions estructurals perquè la companyia pugui apostar per l'electrificació. És una decisió política", ha raonat.

Pacheco ha defensat que la fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona està preparada de sobres per a l'electrificació, i ha sostingut que cal que hi hagi inversions per part de la multinacional: "Si la decisió és financera no podem fer res, si la decisió és estratègica tenim probabilitats".

No obstant això, ha assenyalat que perquè les dues fàbriques de producció de vehicles a Catalunya, la de Nissan i la de Seat, a Martorell (Barcelona), puguin transformar-se han de tenir un clima i un espai per desenvolupar la seva estratègia, sobretot per mantenir els llocs de treball. "El primer que hem d'intentar és establir un marc comercial. Seat té una capacitat de producció importantíssima. Ha de ser el motor de transformació a Catalunya del sector de l'automoció", ha afegit.