BILBAO 2 nov. (EUROPA PRESS) -
El coordinador general d'EH Bildu, Arnaldo Otegi, ha censurat, després de la decisió de la jutge de l'Audiència Nacional Carmen Lamela d'enviar a presó l'exvicepresident Oriol Junqueras i set exconsellers destituïts, que "els qui no extradeixen torturadors del franquisme, empresonen els republicans catalans".
Per això, el dirigent de la coalició sobiranista ha animat a secundar la manifestació que EH Bildu, Gure Esku Dago, ELA i LAB han convocat el 4 de novembre sota el lema "155 no-Democràcia i dret a decidir". "El dissabte tots a Bilbao", ha manifestat a través del seu compte en Twitter.
Otegi s'ha pronunciat poc després que la jutge de l'Audiència Nacional Carmen Lamela hagi acordat l'ingrés a la presó incondicional per Junqueras i set consellers que han acudit al costat d'ell a l'Audiència Nacional.