"No es poden mantenir pactes ni acords amb qui ha disciplinat un bloc que cerca arrassar les nostres llibertats", afirma
BILBAO, 25 març (EUROPA PRESS) -
El coordinador general d'EH Bildu, Arnaldo Otegi, ha denunciat que "estem en una autèntic estat d'excepció" i ha advertit que "avui és Catalunya i demà serà Euskal Herria". Per això, ha instat a "fer front a l'ofensiva de l'Estat des de la unitat" amb "posicions pacífiques i democràtiques", però amb "la contundència política que és necessària".
Otegi ha participat aquest diumenge a la localitat guipuscoana d'Elgoibar en una concentració d'EH Bildu, ELA, LAB, ESK, Steilas, CNT, EHNE, Hiru, Etxalde i Gure Esku Dago, que han convocat concentracions davant els ajuntaments d'Euskadi i Navarra sota el lema 'Amb Catalunya-Democràcia-Llibertat'.
El coordinador general d'EH Bildu ha assenyalat que "el problema català ha fet saltar totes les costures del vell règim de 1978" i ha criticat l'"escalada repressiva" que s'ha plantejat "enfront d'aquesta crisi de règim" i que "l'ha situat als seus orígens, que són els del postfranquisme, de les clavegueres de l'estat, dels aparells d'estat, de la foscor en la qual es va dissenyar aquesta transició que alguns van anomenar democràtica".
"Avui estem en un autèntic estat d'excepció", ha denunciat Arnaldo Otegi, que ha advertit que "avui ens diuen que és impossible materizalitzar la república basca o catalana" i "demà ens diran que també és il·legal defensar això com a opció política".
"DEFENSAR-NOS A NOSALTRES MATEIXOS"
Per això, ha destacat que, amb les mobilitzacions d'aquest diumenge, "no estem només defensant Catalunya, ni defensant els independentistes i els demòcrates catalans solament", sinó que "ens estem defensant a nosaltres mateixos". "Perquè avui és Catalunya i demà serà Euskal Herria", ha assegurat.
Arnaldo Otegi ha insistit que "no es poden mantenir pactes ni acords amb les gents que, després del Borbó, han disciplinat un bloc que el que cerca és afeblir els pobles que cerquen la sobirania i arrassar totes les nostres llibertats nacionals i socials".
Al seu entendre, urgeix "dir a la gent la veritat, que estem en aquesta situació d'excepció que aquest país ja hem conegut en altres fases històriques, asseure'ns en una taula i fer-li front, des de la unitat, des de la fermesa, des de les posicions pacífiques i democràtiques, però amb la contundència política que és necessària en aquesta fase històrica respondre l'ofensiva de l'Estat".
Para EH Bildu, "la línia és clara" i, d'una banda, està la "marcada en el 155" i, per una altra, la "d'aquells que defensem les repúbliques per als nostres països, la pau, la democràcia i el benestar social per a la gent". "Espero i desitjo que tothom sigui conscient d'això i que, en les properes setmanes, aquest país sigui capaç de donar, des de la unitat, una resposta a aquesta situació d'excepció", ha conclòs.