Publicat 22/10/2025 12:51

Orriols (AC) creu que el vídeo amb IA en què surt li perjudica i "victimitza" Puigdemont

Pregunta per què a Junts "han estat els primers de veure a la xarxa i començar a repiular" el vídeo

Archivo - La diputada d'Aliança Catalana, Sílvia Orriols
Lorena Sopêna - Europa Press - Arxiu

BARCELONA, 22 oct. (EUROPA PRESS) -

La líder d'AC, Sílvia Orriols, ha afirmat aquest dimecres que el vídeo generat amb IA en què se la veu trepitjar el cadàver del líder de Junts, Carles Puigdemont, la perjudica i "victimitza" el també expresident de la Generalitat.

Ho ha dit en un missatge a X recollit per Europa Press després que l'advocat de Puigdemont hagi avançat que Junts denunciarà per delicte d'odi aquest vídeo.

"Estaria bé que s'investigués per què els militants, regidors i diputats de Junts han set els primers de veure a la xarxa i començar a repiular massivament un vídeo fet amb intel·ligència artificial que perjudica la meva imatge i victimitza el senyor Puigdemont", ha afegit.

DEMANA INVESTIGAR-HO

Unes hores abans de saber-se que Junts denunciarà el vídeo, Orriols ja havia publicat dos missatges més a X en què assegurava que AC "no necessita crear imatges artificials ni molt menys simulant" que trepitgen, peguen o assassinen ningú.

"Però hi ha qui sí que necessita revictimitzar-se", ha afegit, i ha demanat que s'investigui qui ha creat aquests vídeos artificials i ho pagui, textualment.

També ha dit que a AC sabien que "el joc brut seria una constant abans dels propers comicis", però no esperaven que comencés tan aviat, segons ella.

Contingut patrocinat