Actualitzat 06/10/2017 14:40

Óptica 2000 (El Corte Inglés) llança una marca d'ulleres fetes a mida en impressió 3D

Marca d'ulleres Mimic Eyewear d'Óptica 2000
EL CORTE INGLÉS

BARCELONA 9 maig (EUROPA PRESS) -

Óptica 2000, empresa del grup El Corte Inglés, ha llançat en primícia a Espanya i Portugal la marca d'ulleres Mimic Eyewear, fetes a mida, personalizables i fabricades en impressió additiva 3D.

En roda de premsa aquest dimarts, el director de Producte d'Óptica 2000, Francisco Gil, ha explicat que la marca ja està disponible als centres El Corte Inglés de Diagonal de Barcelona i Sanchinarro de Madrid, a la fi de mes també estarà disponible a Lisboa i al llarg de l'any s'implantarà en set botigues més, encara que no ha detallat ubicacions.

El revolucionari d'aquesta tecnologia és que fabrica unes ulleres, fetes de poliamida, úniques per a cada persona tenint en compte la seva fisonomia, la distància entre els ulls, entre l'ull i l'orella i fins i tot tenint en compte la curvatura del nas, a més de les necessitats de visió.

Per a això, es realitza un escanejat de la cara del client que té en compte el tipus de cristall que necessita i que millor s'adapta a la muntura escollida entre els nou models inicials que es llancen al mercat i els 10 colors disponibles, la qual cosa permet obtenir fins el 270 combinacions diferents, doncs és possible canviar el color de les varetes i del frontal i incorporar el nom de la persona en la cara interna de la vareta.

Horizons Optical és la responsable del desenvolupament d'aquesta tecnologia de programari i l'escàner, mentre que Indus Optical és l'empresa subministradora dels cristalls graduats per Mimic Eyewear --també es poden confeccionar ulleres de sol--.

Mimic Eyewear surt al mercat amb un preu a partir de 519 euros en el cas de les ulleres monofocals, i de 579 en el cas de les ulleres amb vidres progressius, i la previsió és que aquesta marca suposi entre un 5% i un 10% del total d'ulleres venudes en cada establiment Óptica 2000 per recuperar la inversió.

També han participat en la roda de premsa el director d'Innovació d'Horizons Optical, Juan Carlos Dürsteler; i el director general d'Óptica 2000, Miguel Carrasco, que ha indicat que l'objectiu és que aquest servei arribi al màxim públic en un termini de dos o tres anys, si bé no tots els centres El Corte Inglés comptaran amb aquesta tecnologia.