Publicat 01/02/2019 11:27

Oliu (Sabadell), sobre TSB: "Vam pensar que seria un passeig militar per la batalla ens ha costat bastant"

Benenfici net acumulat (4T 2018, Banc Sabadell)
EPDATA

La nova CEO de TSB s'incorporar al banc a l'abril

MADRID, 1 febr. (EUROPA PRESS) -

El president del Banc Sabadell, Josep Oliu, ha reconegut que la complexitat de la migració de la plataforma tecnolgica de la seva filial britnica TSB ha estat més costosa i difícil del que s'esperava, per assegura que l'entitat ha completat amb xit la seva integració i ja se'n beneficia dels avantatges.

"Vam pensar que seria un passeig militar i ha estat una batalla que ens ha costat bastants diners, per que al final hem guanyat. La migració de TSB va ser complicada, per afortunadament aix és histria", ha explicat el president durant la presentació de resultats anuals de l'entitat.

Per la seva banda, el conseller delegat del Sabadell, Jaume Guardiola, ha reconegut que la migració de TSB va tenir "molts problemes", especialment pel que fa a l'afectació dels clients als canals, per ha assegurat que aquest procés ha acabat i que en aquest moment l'entitat est experimentant els avantatges competitius que ofereix la plataforma.

En aquesta línia, TSB ha resolt més de 181.000 reclamacions de clients, més del 90% del total de les 204.000 rebudes després de la migració. "Gairebé totes les que ens arriben ja no tenen res a veure amb la migració", ha assegurat Guardiola.

De fet, Oliu ha apuntat que en el tercer trimestre la taxa d'errors en la plataforma era inferior a la de la resta del sector al Regne Unit. "En aquests moments est plenament en funcionament i ja permet la incorporació de productes i la flexibilitat que s'hi havia previst", ha celebrat.

El president del Banc Sabadell també ha destacat que TSB té una independncia tecnolgica que no tenia, una plataforma avantguardista de primer nivell, menys complexitat sense herncies del passat i ja est plenament operativa. "És un element que ha creat valor", ha assegurat.

Respecte al balan de TSB, Guardiola ha assegurat que el tancament de l'any mostra "bona tendncia", i encara que l'activitat es va veure afectada, assolir la normalització comercial en el comenament de l'any.

En el conjunt de l'any va captar 60.000 clients (140.000 registres davant de les 80.000 sortides), els dipsits van disminuir un 4,7%, fins als 29.084 milions, i la inversió creditícia neta de clients es va reduir un 2,7%, fins als 30.009 milions d'euros.

Per altra banda, Guardiola ha comunicat que la nova consellera delegada de TSB, Debie Crosbie, s'incorporar a la primavera, a causa del procés habitual d'incorporació des d'una entitat competidora.

"Ens sembla que té totes les capacitats per fer tot el que en aquest banc són prioritats: la diversificació d'actius al món de les pimes i millorar significativament l'eficincia del banc", ha destacat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés