Actualitzat 09/11/2017 14:47

Obre el nou eix comercial Glòries després d'invertir 148 milions i generar 460 ocupacions

Nou eix comercial Glòries
EUROPA PRESS

Acull marques com Uniqlo, Hema, Mango, Fnac, Sephora, Swarovski i Bimba i Lola, entre altres

BARCELONA, 9 nov. (EUROPA PRESS) -

El nou eix comercial Glòries, situat en el districte 22@ de Barcelona, obre aquest dijous amb una renovada imatge després de 23 mesos d'obres i una inversió de 148 milions d'euros, un projecte que ha permès la creació de 460 ocupacions i el disseny de les quals ha comptat amb l'artista Javier Mariscal.

En roda de premsa, el director general d'Unibail Rodamco España --grup propietari del complex comercial--, Benoît Dohin, ha destacat que s'han reformat, condicionat i ampliat més de 67.000 metres quadrats, i tot això sense que el centre hagi hagut de tancar les seves portes al públic ni un sol dia durant les obres.

El nou Glòries, que al desembre de l'any passat ja va iniciar la primera fase de la seva obertura després de la remodelació, ha passat d'una oferta de 190 botigues a 130, si bé s'ha apostat per operadors locals i per establiments de grans marques en format 'flagship', amb una superfície un 44% superior respecte a una botiga estàndard.

I és que el centre comercial compta ara amb grans ensenyes, com un establiment d'H&M amb una superfície de 3.500 metres quadrats i que ofereix la col·lecció 'home'; una botiga Mango de 2.300 metres quadrats --un dels més grans d'Espanya--, i també alberga la segona botiga a Espanya de la firma de moda nipona Uniqlo.

A elles se sumen altres marques com Adidas, Fnac, Superdrim, Hema --que té a Glòries el seu establiment més gran de la capital catalana--, Pandora, Swarovski, Bimba i Lola, Sephora, Tous, Cottet, La Mallorquina, Desigual i Imaginarium.

L'oferta comercial es complementa amb El Mercat, un recinte de 3.000 metres quadrats obert des del 2014 amb una vintena de locals, entre els quals figuren el Rebost de Can Culleretes, Casa Palet, Sugoi, Lesense i Estigma, del xef estrella Michelin Jordi Esteve, entre altres.

16 MILIONS DE VISITANTS EN 2 ANYS

Actualment, el centre comercial atreu uns 12 milions de visitants, si bé amb la remodelació i les noves marques es preveu que aquesta xifra s'incrementi fins a aconseguir els 16 milions en dos anys, i després de la generació de 460 ocupacions l'equip humà que treballa al centre és d'un total de 2.700 persones.

Després de la remodelació, que es va plantejar el 2011, el nou Glòries ha crescut en 12.500 metres d'espai públic, compta amb façanes de locals d'11 metres amb establiments a doble nivell, ha desaparegut la planta alta i s'han eliminat les galeries tancades i passarel·les perquè es pugui accedir a l'interior dels comerços des del carrer.

La transformació arquitectònica integra l'espai al barri seguint la línia del Pla Cerdà, quedant connectades la Gran Via amb la Diagonal, la plaça dels Glòries, el districte 22@, el barri del Clot i el districte de Sant Martí.

A més, el dissenyador Javier Mariscal ha ideat una nova imatge basant-se en el mobiliari urbà i el paviment de Barcelona, i ha creat quatre escultures --l'estàtua central és la més destacada recreant el 'panot' de Passeig de Gràcia-- que evoquen a Antoni Gaudí.

Preguntat per si les mobilitzacions pel procés independentista a Barcelona han afectat el consum al centre comercial, Dohin ha evitat pronunciar-se en termes polítics i ha afirmat: "Portem a Barcelona 22 anys i esperem quedar-nos, almenys, 22 més".