Actualitzat 04/09/2018 12:56

La nova junta del Col·legi d'Economistes de Catalunya apostarà per la formació i la innovació

Carme Garcia, Anton Gasol, Oriol Amat i Elisabet Bach
Europa Press

Creu que l'economia catalana presenta un creixement "robust, sostingut i continuat"

BARCELONA, 4 set. (EUROPA PRESS) -

La nova junta del Col·legi d'Economistes de Catalunya apostarà per la formació i la innovació, dirigides especialment a petits empresaris, autònoms i emprenedors, i crearà un Observatori d'Economia i Polítiques Públiques per "ser un referent" en opinió sobre aquests assumptes.

En roda de premsa aquest dimarts, el degà, Anton Gasol, acompanyat del vicedegà, Oriol Amat; la tresorera, Carme Garcia, i la vocal, Elisabet Bach, ha presentat les línies programàtiques de la nova junta, que va prendre possessió pels pròxims quatre anys aquest dilluns, i ha valorat positivament l'evolució de l'economia catalana: "Té un creixement robust, sostingut i continuat".

Gasol també ha celebrat les bones xifres en exportacions per part de les companyies catalanes i ho ha atribuït a la digitalització: "Totes les empreses catalanes de manera estructural tenen el mercat de l'exportació com el seu mercat fonamental".

En aquest sentit, ha subratllat que si la formació d'elit i professional són eficients per a les empreses i les persones, i serveixen per posar-se al dia en digitalització, el futur de la societat catalana està assegurat, en les seves paraules.

UNA JUNTA MÉS FEMENINA I MÉS JOVE

Gasol ha destacat que la junta ha guanyat paritat i s'ha rejovenit, ja que ha passat de tenir una sola dona entre els seus 20 integrants a tenir-ne set, fet que suposa un 35% del total, quan la presència de dones en el cens del col·legi és del 25%.

Paral·lelament, s'ha produït un lleuger relleu generacional, ja que la mitjana d'edat dels seus integrants ha disminuït deu anys i se situa al voltant dels 54 anys, la mateixa que la del conjunt de col·legiats.

Una altra característica important de la nova junta que Gasol ha posat de manifest és la "gran transversalitat" de professions que representen els seus membres, els quals tenen unes funcions i responsabilitats assignades en funció de la seva especialització.

SITUACIÓ POLÍTICA

Preguntat per la situació política de Catalunya, Gasol aposta pel diàleg i per una solució de caràcter polític per avançar, i creu que tothom ha d'esforçar-se per trobar un punt de coincidència: "Ens agradaria que s'apliqués la intel·ligència i no l'estupidesa".

"Estem en un país, Catalunya, que té un teixit social, empresarial i associatiu d'una gran rellevància i això fa que en moments que pot haver-hi dificultats no es deixa de treballar, fer propostes i tirar cap a davant. L'economia catalana funciona", ha asseverat.

SALARI DE SUFICIÈNCIA I BENESTAR

Gasol ha considerat que l'economia evoluciona de manera positiva perquè, a part de créixer, està generant ocupació, però ha lamentat que aquesta sigui massa temporal i que els salaris siguin tan baixos.

Per solucionar-ho, ha advocat per la creació d'un salari mínim de suficiència de 1.000 euros mensuals perquè la gent pugui viure de manera digna, una mesura que, ha recordat, ja exigeixen algunes administracions a l'hora d'externalitzar els seus serveis.

També ha parlat de dèficit d'habitatge social i ha emplaçat les administracions a tenir un paper actiu perquè augmenti l'oferta de lloguer de l'habitatge: "Algú creu que es pot tenir bona sanitat i formació, els pilars del benestar, si no es té habitatge?".

La jornada dels economistes d'aquest any se celebrarà el pròxim 9 de novembre a Barcelona sota el títol 'Ciutat i innovació, un espai de coneixement i de creació', mentre que a Girona i Lleida tindrà lloc els dies 15 i 22 de novembre, i a Tarragona, el 18 d'octubre.

Entra les novetats d'aquest any, el col·legi oferirà les activitats i actes de manera gratuïta als periodistes i mitjans de comunicació sense necessitat de col·legiar-se amb l'objectiu de compartir els coneixements amb la societat.

Contingut patrocinat