El nou tram d'AVE Vandellós-Tarragona es posa en servei aquest dilluns

Publicat 12/1/2020 11:08:45CET

Un tram 'clau' del corredor mediterrani que ha suposat una inversió de 700 milions d'euros

MADRID, 12 gen. (EUROPA PRESS) -

Adif posa en servei aquest dilluns, 13 de gener, el tram d'AVE entre Vandellós i Tarragona, un tram de 64 quilòmetres de longitud, que ha suposat una inversió de 700 milions d'euros i que és considerat 'clau' en el corredor mediterrani.

Aquest tram permetrà connectar aquest corredor mediterrani amb la línia AVE Madrid-Barcelona-frontera francesa a través de l'estació de Camp de Tarragona i, a més, retallar una mitja hora els temps de viatge amb tren entre Barcelona i València.

El tram es posarà en marxa sense la celebració de cap tipus d'acte oficial, perquè coincideix amb la jornada en què prendran possessió del càrrec els ministres del nou Govern central.

La nova variant ferroviària Vandellòs-Tarragona és el primer dels nous trams de ferrocarril d'alta velocitat que previsiblement es posaran en servei al llarg d'aquest exercici juntament amb, entre uns altres, els programats en les línies AVE a Galícia i a Múrcia, i la connexió subterrània entre les estacions madrilenyes de Chamartín i Atocha.

Amb la posada en servei d'aquests nous 64 quilòmetres d'AVE, la xarxa d'alta velocitat espanyola reforça la seva posició com la segona més gran del món després de la xinesa i la de més longitud d'Europa.

Aquesta xarxa preveu sumar un total de 300 nous quilòmetres aquest any gràcies a les connexions que s'esperen estrenar al llarg de l'exercici, que coincidirà amb l'entrada de nous operadors que trencaran el monopoli de Renfe i competiran amb aquesta empresa a partir del desembre del 2020.

En el cas del tram entre Vandellós i Tarragona, s'estrenarà després dels darrers treballs que Adif ha dut a terme durant aquest cap de setmana, entre les 19.00 hores de divendres i les 6.00 hores d'aquest dilluns.

Aquestes tasques han consistit a tancar l'enllaç de la nova variant amb les vies generals existents en una longitud aproximada de tres quilòmetres, duplicant la via en aquest tram fins a enllaçar amb les dues vies generals del trajecte ja acabades, segons va detallar Adif.

Davant la "complexitat" de les tasques, Adif va programar una interrupció del trànsit i va establir un pla alternatiu de transports per garantir la mobilitat dels viatgers en aquesta zona.

VELOCITAT DE 80 KM/H LA PRIMERA SETMANA

No obstant això, els treballs d'Adif en el tram continuaran durant la setmana posterior a la seva posada en servei, perquè es faran noves "operacions tècniques", si bé s'escometran en horari nocturn.

Així mateix, la companyia pública recorda que el tram comença amb una limitació temporal de velocitat, de manera que els trens no podran circular a més de 80 quilòmetres per hora en la primera setmana, "tal com és preceptiu quan es posen en servei noves infraestructures".

No obstant això, està previst que els trens puguin arribar a velocitat màxima de 200 quilòmetres per hora a partir del dilluns 20 de gener, un cop que durant el cap de setmana del 17 al 19 s'ausculti la via amb trens laboratori.

Contador

el més llegit

  1. 1

    Mig miler de pensionistes protesten davant del Banc d'Espanya: "No tenen vergonya"

  2. 2

    Barcelona obre els dos primers quioscs en desús gestionats per la cooperativa Diverscoop

  3. 3

    Ferit de bala un camioner després d'enfrontar-se a un lladre a Vilanova de la Barca

  4. 4

    Barcelona promourà 80 activitats per orientar els joves sobre estudis postobligatoris

  5. 5

    Troben el cos d'una nena de 5 anys en un hotel de Logronyo

La actualidad más visitada en EuropaPress logo: La actualidad más vista