Publicat 12/01/2020 11:08CET

El nou tram d'AVE Vandellós-Tarragona es posa en servei aquest dilluns

Un tram 'clau' del corredor mediterrani que ha suposat una inversió de 700 milions d'euros

MADRID, 12 gen. (EUROPA PRESS) -

Adif posa en servei aquest dilluns, 13 de gener, el tram d'AVE entre Vandellós i Tarragona, un tram de 64 quilmetres de longitud, que ha suposat una inversió de 700 milions d'euros i que és considerat 'clau' en el corredor mediterrani.

Aquest tram permetr connectar aquest corredor mediterrani amb la línia AVE Madrid-Barcelona-frontera francesa a través de l'estació de Camp de Tarragona i, a més, retallar una mitja hora els temps de viatge amb tren entre Barcelona i Valncia.

El tram es posar en marxa sense la celebració de cap tipus d'acte oficial, perqu coincideix amb la jornada en qu prendran possessió del crrec els ministres del nou Govern central.

La nova variant ferroviria Vandells-Tarragona és el primer dels nous trams de ferrocarril d'alta velocitat que previsiblement es posaran en servei al llarg d'aquest exercici juntament amb, entre uns altres, els programats en les línies AVE a Galícia i a Múrcia, i la connexió subterrnia entre les estacions madrilenyes de Chamartín i Atocha.

Amb la posada en servei d'aquests nous 64 quilmetres d'AVE, la xarxa d'alta velocitat espanyola refora la seva posició com la segona més gran del món després de la xinesa i la de més longitud d'Europa.

Aquesta xarxa preveu sumar un total de 300 nous quilmetres aquest any grcies a les connexions que s'esperen estrenar al llarg de l'exercici, que coincidir amb l'entrada de nous operadors que trencaran el monopoli de Renfe i competiran amb aquesta empresa a partir del desembre del 2020.

En el cas del tram entre Vandellós i Tarragona, s'estrenar després dels darrers treballs que Adif ha dut a terme durant aquest cap de setmana, entre les 19.00 hores de divendres i les 6.00 hores d'aquest dilluns.

Aquestes tasques han consistit a tancar l'enlla de la nova variant amb les vies generals existents en una longitud aproximada de tres quilmetres, duplicant la via en aquest tram fins a enllaar amb les dues vies generals del trajecte ja acabades, segons va detallar Adif.

Davant la "complexitat" de les tasques, Adif va programar una interrupció del trnsit i va establir un pla alternatiu de transports per garantir la mobilitat dels viatgers en aquesta zona.

VELOCITAT DE 80 KM/H LA PRIMERA SETMANA

No obstant aix, els treballs d'Adif en el tram continuaran durant la setmana posterior a la seva posada en servei, perqu es faran noves "operacions tcniques", si bé s'escometran en horari nocturn.

Així mateix, la companyia pública recorda que el tram comena amb una limitació temporal de velocitat, de manera que els trens no podran circular a més de 80 quilmetres per hora en la primera setmana, "tal com és preceptiu quan es posen en servei noves infraestructures".

No obstant aix, est previst que els trens puguin arribar a velocitat mxima de 200 quilmetres per hora a partir del dilluns 20 de gener, un cop que durant el cap de setmana del 17 al 19 s'ausculti la via amb trens laboratori.

el més llegit

  1. 1

    Casado "respecta" que Cs vulgui anar en solitari el 14-F: "El PP no ha pres aquesta decisió"

  2. 2

    La PAH de Barcelona exigeix a l'Estat que paralitzi els desnonaments de famílies vulnerables

  3. 3

    Capella acusa el TS de canviar el sistema penitenciari amb els líders independentistes

  4. 4

    JxCat elegeix aquest cap de setmana el seu presidenciable sense saber si Puigdemont encapçalarà la llista

  5. 5

    Coronavirus.- Barcelona adapta el pla d'actuació municipal per donar resposta a la crisi

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés