Actualitzat 05/02/2015 12:02

Norwegian connectarà Barcelona amb els Estats Units a final del 2016

Inauguración de las oficinas de Norwegian en El Prat
Foto: EUROPA PRESS

Estudia volar des del Prat a Nova York, Los Angeles, Miami, San Francisco i Orlando

EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 28 (EUROPA PRESS)

Norwegian es convertirà en un dels principals aliats de l'Aeroport del Prat en la seva estratègia de convertir-se en el hub del sud d'Europa, ja que preveu connectar a final del 2016 Barcelona amb algunes de les principals ciutats nord-americanes, com Nova York, Los Angeles, Miami, San Francisco i Orlando.

   "Volarem des de Barcelona a més d'una d'aquestes ciutats quan iniciem l'operativa", ha dit en declaracions als mitjans el fundador i conseller delegat de Norwegian, Bjorn Kjos, en la inauguració de les noves oficines corporatives de l'aerolínia a l'Aeroport del Prat.

   Els preus per a aquestes rutes podrien situar-se sobre els 300 dòlars,  que és la la tarifa més barata per a un bitllet d'anada i tornada, si bé no es preveu que aquestes connexions estiguin disponibles fins a finals del 2016, ja que és precisament quan s'incorporaran noves aeronaus a la flota de la companyia aèria.

   Sobre la possibilitat d'operar vols de llarg ràdio a l'Amèrica Llatina des de la capital catalana, Kjos ha dit que es tracta d'un mercat "molt interessant" per a Norwegian, si bé no ha concretat destinacions ni dates.

PRÒXIM MERCAT: ÀSIA

   Un altre mercat que afermarà l'aposta de l'aerolínia pel 'hub' del Prat és Àsia: "Serà el mercat de creixement en el futur. Ho estudiarem a partir del 2016 perquè abans no tindrem capacitat".

   A l'acte d'inauguració de les noves oficines de Norwegian han assistit la directora de l'Aeroport de Barcelona, Sonia Corrochano; el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila; la tinenta d'alcalde i responsable d'Economia de l'Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasens, i el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls.

   Vila ha celebrat l'anunci de noves rutes intercontinentals des de Barcelona i s'ha mostrat convençut que el mateix mercat exigirà noves connexions tant a l'Amèrica del Nord com l'Amèrica del Sud, a més d'Àsia: "Tot això reforçarà la nostra posició com a aeroport de connexió".

   Preguntat sobre si la privatització d'Aena afavorirà la competència entre els aeroports de la xarxa, Vila ha incidit que la Generalitat mai s'ha oposat a la privatització en si mateixa, però sí a com s'està fent.

   "No afavoreix la competència entre aeroports, perquè hem passat d'un únic agent públic a un privat. Discrepem totalment del model i espero que no es prenguin decisions que siguin irreversibles", ha asseverat.

NORWEGIAN, SETENA AL PRAT

   Norwegian va tancar el 2014 amb un tràfic de 828.218 passatgers a l'Aeroport de Barcelona, xifra un 36% superior a les dades de l'any anterior i que situa la companyia com la setena aerolínia en volum de passatgers al Prat, on va iniciar la seva operativa el 2008; des d'aleshores ha transportat més de 2,5 milions de passatgers.

   Té base operativa en la T2 del Prat des d'abril de l'any passat, amb tres avions, i a partir d'aquest juny s'incorporarà un quart avió, un Boeing 737, el que li permetrà llançar cinc noves rutes en la temporada d'estiu, fins a 15 en total: Birmingham (Regne Unit), Dubrovnik (Croàcia), Billund (Dinamarca) i Stavanger i Trondheim (Noruega).

   Norwegian ha inaugurat aquest dimecres les seves noves instal·lacions, ubicades a la seu de l'antiga oficina executiva del Pla Barcelona d'Aena, des d'on ara l'aerolínia gestionarà activitats de màrqueting, vendes i coordinació, i en les que treballaran 35 persones --50 a mitjà termini--.

   Recasens ha agraït l'"aposta ferma" de l'aerolínia noruega per la capital catalana, a la qual ha definit com un pol d'atracció per a la inversió, mentre que Valls ha destacat que Norwegian innovi en un mercat tan competitiu com el de l'aviació amb vols de llarg ràdio a preus assequibles.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés