Publicat 21/08/2024 21:27

Nogueras (Junts): "ERC no té cap credibilitat quan amenaa amb retirar el seu suport al PSOE"

Demana explicacions a ERC i PSC després de les paraules de Montero sobre el finanament singular catal

Archivo - Arxivo - La portaveu de Junts en el Congrés, Miriam Nogueras
Eduardo Parra - Europa Press - Arxiu

BARCELONA, 21 ago. (EUROPA PRESS) -

La portaveu de Junts en el Congrés, Míriam Nogueras, ha dit que ERC "no té cap credibilitat quan amenaa amb retirar el seu suport al PSOE", en referncia a l'avís d'ERC que no votaran a favor dels Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) si els socialistes incompleixen l'acord de finanament singular per a Catalunya.

Així ho ha declarat Nogueras aquest dimecres a Cardedeu (Barcelona), després de que la vicepresidenta primera del Govern central i ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, hagi sostingut que el pacte amb ERC "ni és un concert econmic, ni és una reforma a l'ús del sistema de finanament" autonmic.

Nogueras ha criticat que ERC "en els últims anys a Madrid ha estat incapa" de retirar el seu suport als socialistes i ha dit textualment que Junts s'ha negat a collaborar amb el PSOE quan ha estat necessari.

Ha demanat a ERC i PSC que donin explicacions sobre el seu pacte de finanament singular: "Hauran de deixar d'amagar-se i hauran de sortir a donar explicacions, perqu durant dues setmanes se'ns ha estat venent un concert econmic inexistent".

"UNA MENTIDA"

"ERC ha mentit i els socialistes han callat. Nosaltres considerem que els negociadors han de sortir a explicar-nos per qu han mentit a tots", ha afegit.

Per a la portaveu, "la qual cosa és molt greu és que s'hagi construt una majoria política a Catalunya a partir d'un engany, a partir d'una mentida".

Contingut patrocinat