Publicat 09/04/2015 16:10

Nissan vendrà 53.000 unitats el 2015 i aconseguirà una quota del 5,1%

MADRID, 9 abr. (EUROPA PRESS) -

La firma automobilística japonesa Nissan preveu tancar el present exercici amb un volum de vendes a Espanya de 53.000 unitats, cosa que suposa un augment del 20% en comparació del 2014, segons ha indicat el conseller director general de Nissan Iberia, Marco Toro, que ha apuntat que serà la millor xifra comercial des del 2007.

En una trobada amb la premsa, el directiu ha explicat que, amb aquest volum comercial, la companyia es farà amb una quota de mercat a Espanya del 5,1%, independentment de la xifra de matriculacions amb la qual es tanqui l'exercici.

La previsió de mercat de Nissan per al present any preveu unes entregues d'1,04 milions d'unitats, cosa que suposarà un creixement del 7% respecte a les dades del 2014. Aquesta estimació és independent de si continua el programa d'ajudes a la compra PIVE durant tot l'any o si és suprimit.

Toro ha apuntat que existeixen indicadors positius que fan pensar que el mercat espanyol d'automòbils creixerà el 2015 hi hagi PIVE o no, com són el PIB, el descens de la desocupació, l'augment de la confiança dels consumidors i de la despesa de les famílies.

Nissan, que acaba de tancar l'exercici fiscal 2014 (d'abril del 2014 a març del 2015), va comercialitzar 51.133 vehicles a Espanya en l'esmentat període, cosa que suposa una millora del 29% respecte a les xifres de l'any previ i li va permetre registrar una penetració del 5%.

El conseller director general de Nissan Iberia ha destacat que Espanya hauria de mantenir el PIVE fins que s'assoleixi un volum anual d'1,2 milions de matriculacions, i alhora ha apostat per un "PIVE de sortida" que serveixi per evitar la caiguda que provocaria l'eliminació sobtada d'aquest programa.

INICIATIVES

L'empresa, que es va establir l'objectiu de ser la primera marca asiàtica a Espanya i Europa, ara busca ocupar aquesta posició com la més desitjada, per a la qual cosa apostarà per dos grans àrees, com són la diferenciació i la qualitat.

Pel que fa a la diferenciació, la marca japonesa seguirà apostant per la tecnologia de mobilitat elèctrica, on compta a la seva gamma amb els models Leaf i e-NV200, que es fabrica a Barcelona, i alhora reforçarà la seva posició en el segment de crossovers i treballarà el camp de la conducció autònoma.

La millora de qualitat es portarà a terme a través de diferents accions, com l'augment de les visites del client misteriós als seus concessionaris, que passaran d'una a vint a l'any. A més, també ampliarà la seva xarxa comercial, especialment a Madrid, on entre el 2014 i el 2015 obrirà deu nous concessionaris.

D'altra banda, la firma automobilística està immersa en un pla a quatre anys que té l'objectiu d'instal·lar una nova estètica i fórmula de venda en els seus concessionaris, anomenat venda al detall Concept.

La previsió és arribar al 100% dels centres en aquesta línia el 2018. El 50% del cost de l'adaptació dels centres anirà a càrrec de Nissan, que també oferirà finançament pel 100% del desemborsament dels punts de venda.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés