Publicat 24/05/2020 10:57CET

Nissan revela el dijous el seu pla de reestructuració amb el futur de la planta de Barcelona

   MADRID, 24 maig (EUROPA PRESS) -

   La companyia automobilística Nissan presentarà aquest dijous, dia 28 de maig, el seu nou pla de reestructuració, en el qual previsiblement es resoldrà la incògnita sobre què passarà amb la seva factoria de Barcelona, després de diversos rumors que apunten a un tancament d'aquesta planta, amb el trasllat de la producció a fàbriques de Renault.

   La crisi provocada pel brot de coronavirus ha posat en escac la majoria dels fabricants automobilístics i especialment a Nissan, que explicarà aquesta setmana el seu pla de reorganització per fer front a aquesta situació i en el qual s'espera que s'inclogui una reducció del 20% de la seva capacitat productiva a Europa fins al 2023.

   Entre les possibles fàbriques de la companyia que tancaran podria trobar-se la seva planta de Barcelona, després que el passat 14 de maig el diari nipó 'Nikkei' publiqués que Nissan tenia previst deixar de produir en les seves instal·lacions de la ciutat comtal. Una decisió que afectaria a 3.000 treballadors directes i a 20.000 ocupacions indirectes.

   Des del passat 4 de maig, els treballadors de la companyia automobilística a Barcelona es troben en vaga indefinida fins que la direcció de la marca "aclareixi" el futur immediat de les instal·lacions.

   Després de la forta crisi corporativa vinculada amb el cas de Carlos Ghosn, el seu anterior president, acusat al Japó de diferents delictes fiscals, Nissan s'enfronta ara a la crisi del coronavirus, que l'ha obligat a suspendre la producció en les seves plantes de tot el món per evitar una major propagació del virus.

RETALLADA DE 20.000 OCUPACIONS

   En aquest sentit, el pla de reestructuració de Nissan podria incloure la retallada de més de 20.000 llocs de treball a tot el món, la qual cosa suposa gairebé un 15% de la seva plantilla, amb l'objectiu de reduir costos i lluitar contra la caiguda de les seves vendes.

   Segons va informar l'agència Kyodo, l'automobilística està analitzant la possibilitat de reduir la seva força laboral a Europa i en diferents economies emergents, al mateix temps que està racionalitzant les seves operacions industrials, afectades per la situació actual del mercat.

   Ja el passat mes de juliol la companyia va anunciar la seva intenció de reduir la seva capacitat de producció global en un 10% i que duria a terme una retallada de plantilla de 12.500 persones a finals de 2022.

   A Espanya, en l'actualitat la marca asiàtica opera en dues plantes de producció, a Àvila, on assembla el NT400 Cabstar i en la Zona Franca de Barcelona, on fabrica els models Navara, NV200, i-NV200 i Renault AlasKan, i que podria tirar el tancament. En total, empra a unes 4.000 persones.

el més llegit

  1. 1

    Un ferit per arma blanca al coll i un detingut en una baralla entre un grup de joves a Cornellà

  2. 2

    El comerç de Mataró tem un tancament "massiu" de locals amb la segona onada de la crisi sanitària

  3. 3

    AMPLIACIÓ:Tremosa aposta perquè el Govern autoritzi la reobertura de bars i restaurants si s'aplica el toc de queda

  4. 4

    El sector de la restauració es concentra a la plaça Sant Jaume una setmana després del tancament i exigeix treballar

  5. 5

    AMPLIACIÓ:El sector de la restauració es concentra a la plaça Sant Jaume una setmana després del tancament i exigeix treballar

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés