MADRID, 24 maig (EUROPA PRESS) -
La companyia automobilística Nissan presentar aquest dijous, dia 28 de maig, el seu nou pla de reestructuració, en el qual previsiblement es resoldr la incgnita sobre qu passar amb la seva factoria de Barcelona, després de diversos rumors que apunten a un tancament d'aquesta planta, amb el trasllat de la producció a fbriques de Renault.
La crisi provocada pel brot de coronavirus ha posat en escac la majoria dels fabricants automobilístics i especialment a Nissan, que explicar aquesta setmana el seu pla de reorganització per fer front a aquesta situació i en el qual s'espera que s'inclogui una reducció del 20% de la seva capacitat productiva a Europa fins al 2023.
Entre les possibles fbriques de la companyia que tancaran podria trobar-se la seva planta de Barcelona, després que el passat 14 de maig el diari nipó 'Nikkei' publiqués que Nissan tenia previst deixar de produir en les seves installacions de la ciutat comtal. Una decisió que afectaria a 3.000 treballadors directes i a 20.000 ocupacions indirectes.
Des del passat 4 de maig, els treballadors de la companyia automobilística a Barcelona es troben en vaga indefinida fins que la direcció de la marca "aclareixi" el futur immediat de les installacions.
Després de la forta crisi corporativa vinculada amb el cas de Carlos Ghosn, el seu anterior president, acusat al Japó de diferents delictes fiscals, Nissan s'enfronta ara a la crisi del coronavirus, que l'ha obligat a suspendre la producció en les seves plantes de tot el món per evitar una major propagació del virus.
RETALLADA DE 20.000 OCUPACIONS
En aquest sentit, el pla de reestructuració de Nissan podria incloure la retallada de més de 20.000 llocs de treball a tot el món, la qual cosa suposa gairebé un 15% de la seva plantilla, amb l'objectiu de reduir costos i lluitar contra la caiguda de les seves vendes.
Segons va informar l'agncia Kyodo, l'automobilística est analitzant la possibilitat de reduir la seva fora laboral a Europa i en diferents economies emergents, al mateix temps que est racionalitzant les seves operacions industrials, afectades per la situació actual del mercat.
Ja el passat mes de juliol la companyia va anunciar la seva intenció de reduir la seva capacitat de producció global en un 10% i que duria a terme una retallada de plantilla de 12.500 persones a finals de 2022.
A Espanya, en l'actualitat la marca asitica opera en dues plantes de producció, a vila, on assembla el NT400 Cabstar i en la Zona Franca de Barcelona, on fabrica els models Navara, NV200, i-NV200 i Renault AlasKan, i que podria tirar el tancament. En total, empra a unes 4.000 persones.