Publicat 06/03/2019 17:33CET

Nissan preveu triplicar les vendes del Leaf aquest any, fins a 4.500 unitats

Nissan Leaf
NISSAN - Archivo

El Qashqai tindr al maig la tecnologia de conducció autnoma ProPilot

GINEBRA (SUSSA), 6 mar� (De l'enviat especial d'Europa Press Albert Rigol) -

Nissan preveu triplicar les vendes del seu cotxe Leaf aquest any, la qual cosa suposa arribar a les 4.500 unitats, grcies a l'impuls de la introducció del vehicle Leaf E-Plus, les ajudes públiques al cotxe elctric i una producció superior de bateries.

El conseller director general de Nissan Iberia, Marco Toro, ha declarat a Europa Press, durant el Saló de l'Autombil de Ginebra, que el nou Leaf ser una bona palanca per augmentar vendes, perqu tindr una bateria de 60kW, la qual cosa suposa un augment de l'autonomia superior al 40% respecte a la versió de 40kW.

També preveu impulsar les vendes amb les ajudes anunciades pel Govern espanyol, com el pla Moves, perqu constata una demanda aturada en el mercat que rpidament aprofitar aquestes ajudes, a més del pla previst per al vehicle elctric fins al 2025: "És evident que, amb més ajudes, el mercat es desenvolupar més, i Nissan, com a líder de mercat, ho pot aprofitar".

Toro ha explicat que aquest any augmentaran la producció de bateries, després que 500 cotxes no van ser entregats l'any passat per falta de producció i de bateries: "El 2019 tenim una producció més estable, tant a nivell de vehicle com a nivell de bateries, i és per aix que ja comptem amb aquestes 4.500 unitats que tenim per poder matricular".

ANY DE TRANSICIÓ

Toro ha qualificat el 2018 com un any de transició a causa de l'auge dels 'crossovers' i de la "gran novetat" del nou cicle d'homologació de motors WLTP, que va entrar en vigor al setembre i que ha provocat un canvi drstic en el sector, en les seves paraules.

"Ha estat un any a dues velocitats a nivell de 'timing' perqu la primera meitat de l'any, fins a finals d'agost, ha estat molt rpida, i després hi ha hagut desacceleració. I dues velocitats a nivell també de motoritzacions: la gasolina ha superat el disel per primera vegada des de fa moltíssim", ha valorat.

Considera que la companyia ha assolit el seu objectiu, que era mantenir una estabilitat de volum en les 72.000 unitats, en un any en qu han experimentat rcords de vendes en els principals segments en els quals hi ha noves tendncies en el mercat: el dels 'crossovers' i l'elctric.

PROPILOT EN EL QASHQAI

Per afermar els resultats i que continu creixent en vendes, el Qashqai comptar a partir del maig amb la tecnologia de conducció autnoma ProPilot, present en el model Leaf i que també s'introduir en l'X-Trail, model que rebr tres nous motors --dos de gasolina i un de disel-- entre l'abril i el juny.

Toro ha explicat que per al 2019 preveuen bons resultats per les novetats que ha incorporat el Qashqai, com la introducció d'un nou motor de gasolina: "Ho gaudirem dotze mesos dins de l'any de calendari 2019, i és la part de mercat que est creixent més, el motor de gasolina".

REPTES PER AL 2019

El directiu ha valorat que el principal repte que ha d'afrontar la companyia és adaptar-se a les tendncies del mercat, que són l'auge dels segments 'crossover' i elctric, i ha assegurat que el futur passa per unir tots dos mons.

"El repte és mirar de conjugar aquestes dues tendncies perqu el client que busqui un 'crossover' i busqui un elctric pugui trobar solucions tant 'crossoveritzades' com electrificades", ha explicat.

Sobre la planta de la Zona Franca (l'única que produeix la furgoneta elctrica e-NV200 i una 'pickup' per a tres marques de l'aliana Nissan, Renault i Daimler), ha afirmat que pot produir més: "La planta est treballant en un pla d'optimització de la producció".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés