Actualitzat 22/10/2015 16:20

Nissan presenta la nova Navara, l'últim model pendent per a la planta de Barcelona

FRANKFURT (ALEMANYA), 15 (De l'enviada especial d'EUROPA PRESS, Núria Vila)

Nissan ha revelat aquest dimarts al saló de l'Automòbil de Frankfurt la 'pick up' NP300 Navara, que començarà a produir-se en sèrie a la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona a final d'octubre.

Aquest model és l'últim que quedava pendent d'arribar a la planta catalana, després del començament de la producció de la furgoneta elèctrica e-NV200 el maig de l'any passat i del Pulsar a la tardor.

La fins ara coneguda com a 'pick up' One Ton es va adjudicar a la factoria de Barcelona a començament del 2011, i serà la substituta de l'actual Navara, que va deixar d'acoblar-se el juliol després d'onze anys de producció, juntament amb el Pathfinder, que la marca japonesa ha deixat de fabricar.

La NP300 Navara es produirà a Catalunya per comercialitzar-se inicialment a Europa i l'Orient Mitjà, tot i que es podrien ampliar els mercats, ja que està en estudi distribuir-la també a països de l'Àfrica subsahariana, com ja ocorria amb la seva predecessora.

Aquest nou model s'acoblarà en la línia 2 de la planta catalana, que ha estat en obres durant l'últim any per adaptar-la a la renovada 'pick up', mentre que en la línia 1 es fabriquen el Pulsar i les furgonetes NV200 i la seva versió elèctrica e-NV200.

Els plans de la multinacional japonesa preveuen començar a fabricar el nou model a final d'octubre o principis de novembre amb un sol torn de producció de matí i la intenció és crear el torn de tarda a partir de març de l'any que ve, segons fonts sindicals.

MODEL COMPARTIT

La nova Navara serà un model compartit entre Nissan, Renault i Daimler, ja que l'abril l'aliança franc-japonesa Renault-Nissan i el consorci alemany van anunciar un acord per ampliar la seva aliança estratègica a través del desenvolupament d'una nova generació de 'pick ups', que es fabricaran a la planta de Barcelona i també a l'Argentina.

El model per a Mercedes-Benz, matriu de Daimler, compartirà part de la seva arquitectura amb el Nissan NP300 Navara, tot i que aquest serà desenvolupat i dissenyat per Daimler, amb la finalitat de satisfer les necessitats específiques dels seus clients.

Les previsions inicials per a la planta de Barcelona preveien produir prop de 120.000 unitats anuals per a les tres marques.

Contingut patrocinat