La línia 2 de la Zona Franca de Barcelona ha fabricat l'última unitat de la 'pick-up' Navara
BARCELONA, 16 des. (EUROPA PRESS) -
Nissan ha aturat definitivament la seva producció a Barcelona aquest dijous cap a les 14 hores, un any i mig després de l'anunci del tancament, 42 anys més tard de comenar a operar a la capital catalana i poc després de la retirada de Great Wall Motors (GWM) del procés de reindustrialització, que contempla les plantes de la Zona Franca de Barcelona, Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca (Barcelona).
Concretament, dijous passat va deixar de produir la línia 1 de la planta de la Zona Franca, on es fabricava la furgoneta elctrica e-NV200, mentre que la línia 2 ha estat l'última a cessar l'activitat, amb el muntatge de l'última unitat de la 'pick-up' Navara, segons ha informat el secretari de la UGT Nissan, Manel Sanz, en unes declaracions a Europa Press.
De fet, l'última planta que restava activa era la de Zona Franca de Barcelona, ats que les de Montcada i Reixac i Sant Andreu de la Barca (Barcelona) "s'encarregaven de fases més inicials del cicle de producció" i van tancar divendres i dimecres passat, respectivament.
Ara, els 1.400 treballadors que no s'han acollit a les sortides voluntries indemnitzades o prejubilacions esperen que es concretin els plans per a les fbriques en la taula de reindustrialització amb un permís retribut fins al 31 de desembre, quan Nissan aturar totalment l'activitat.
Els sindicats esperen que s'avanci en algun dels projectes de la següent reunió de la taula que s'ha convocat aquest divendres cap a les 12 hores; concretament, amb el conglomerat d'empreses que formen el hub d'electromobilitat i, parallelament, amb Silence.