Publicat 25/03/2020 09:16

Nike guanya un 23% menys en el seu tercer trimestre fiscal per l'impacte del Covid-19 a la Xina

EUA.- Nike eleva un 32% el benefici en el segon trimestre del seu any fiscal
OSCAR J. BARROSO / AFP7 / OSCAR J. BARROSO / AFP7

BEAVERTON (ESTATS UNITS), 25 març (EUROPA PRESS) -

El fabricant estatunidenc de roba i material esportiu Nike va tenir un benefici net de 847 milions de dlars (786 milions d'euros) el tercer trimestre del seu any fiscal (desembre 2019-febrer 2020), un 23% menys que el mateix període de l'exercici anterior, per l'impacte del coronavirus a la Xina al febrer, que va obligar a tancar-hi botigues de la companyia.

Els ingressos van sumar 10.104 milions de dlars (9.373 milions d'euros), un 5,1% més que el tercer trimestre de l'exercici precedent, amb un creixement del 4% a Amrica del Nord, fins el 3.979 milions de dlars (3.691 milions d'euros); del 11% a Europa, Orient Prxim i frica (EMEA), fins el 2.709 milions de dlars (2.513 milions d'euros), i un augment de la facturació del 8% a sia Pacífic, fins el 1.414 milions de dlars (1.312 milions d'euros).

No obstant aix, Nike va registrar una baixada de les seves vendes del 5% a la Xina aquest trimestre, fins el 1.506 milions de dlars (1.397 milions d'euros), quan al febrer la companyia va tancar el 75% de les seves botigues a la Xina continental i va reduir l'horari de la resta d'establiments al país.

"Actualment, prop del 80% de les botigues a la Xina continental estan obertes i el percentatge és fins i tot superior a les grans ciutats. Des del 16 de mar, totes les botigues propietat de Nike fora de la Xina, Corea del Sud i el Japó es van tancar per ajudar a frenar la propagació de Covid-19", segons la multinacional.

Els nou primers mesos del seu any fiscal, Nike va obtenir un benefici net de 3.329 milions de dlars (3.088 milions d'euros), un 5% més que el mateix període de l'exercici anterior, mentre que les seves vendes van créixer un 7,4%, fins el 31.090 milions de dlars (28.842 milions d'euros).

"Sabem que en temps com aquests les marques fortes es tornen encara més fortes", ha defensat John Donahoe, president i conseller delegat de Nike, i ha afegit que "a mesura que s'observa la recuperació a la Xina, ningú est millor preparat que Nike per afrontar la situació actual".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés