Actualitzat 01/06/2014 13:20

NH Hoteles preveu obrir uns sis hotels a Espanya fins al 2018 i crear un miler d'ocupacions

Com a possibles ubicacions estudia Barcelona, Madrid, València i Sevilla

BARCELONA, 1 juny (EUROPA PRESS) -

NH hoteles preveu obrir un mínim de sis hotels a Espanya, segons preveu el seu pla director fins al 2018, i amb aquestes obertures crearà al voltant d'un miler d'ocupacions, a raó d'entre un centenar i 200 llocs de treball per establiment hoteler.

En una entrevista d'Europa Press, el director general de NH Hotel Group a Espanya, Portugal i Andorra, Hugo Rovira, ha indicat que algunes de les ubicacions que s'estudien són Barcelona, Madrid, Sevilla i València, i la inversió dependrà de la modalitat que s'obrin aquests nous establiments: propietat, gestió o lloguer.

"Barcelona --on té 25 hotels-- ens ha donat moltes alegries. Estem buscant el lloc adequat al preu adequat perquè també hem d'aportar valor als nostres accionistes", ha assegurat.

Es descarta obrir hotels a Tarragona i Girona, ciutats en les quals el grup no té encara cap establiment: "El nostre interès més gran està a les capitals europees, i desgraciadament les rendibilitats d'algunes, fins i tot de les secundàries d'Itàlia, Alemanya o Benelux, són més grans que a Girona i Tarragona".

SANEJAMENT I CREIXEMENT

El grup afronta una etapa en la qual vol sortir d'entre 30 i 40 hotels de tota la xarxa, i Rovira ha indicat que "sense pressa, però sense pausa", la cadena vol abandonar l'hostaleria exprés i baix cost, així com aquells hotels en els quals el propietari no vol invertir a innovar el producte, i negociar les rendes de tots els establiments.

Així, el grup vol desinvertir tan sols aquest any 120 milions d'euros a través de la venda d'actius per reduir el nivell d'endeutament: "Hi ha una primera fase de sanejament i neteja del portfoli, però acompanyada d'una fase de creixement".

El grup ja ha venut el NH Alanda-Marbella, i també estan sobre la taula els actius de la immobiliària gaditana Sotogrande posats a la venda pel grup: "Hem de complir amb el nostre pla estratègic".

A Espanya, el grup se centrarà en la segona meitat de l'any en la remodelació d'alguns hotels, com el NH Calderón de Barcelona, en què s'invertiran uns vuit milions d'euros, i Rovira ha indicat que busca "activament, però de manera selectiva" hotels a la capital catalana perquè formin part de la marca NH Collection --gamma alta--, i creu que la ciutat té potencial per acollir un NHow, la seva marca 'lifestyle'.

El grup gestiona a Espanya, Portugal i Andorra 156 hotels, dels quals 15 són de propietat, 87 de lloguer, 47 de gestió i altres set són franquícies.

Rovira ha apuntat que malgrat que el primer trimestre va registrar xifres negatives, la tendència és positiva i en hotels comparables han hagut creixements de vendes superiors al 2%.

NH Hotel Group va registrar unes pèrdues de 36,8 milions d'euros al primer trimestre del 2014, fet que suposa un descens del 5% respecte als números vermells de 38,7 milions en el mateix període de l'any passat, i el pla director preveu una inversió mundial de 220 milions d'euros per a remodelacions, nous hotels, inversions en R+D: "Si les coses van bé, no descartem ampliar aquesta quantitat, però ens hauran d'acompanyar els números".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés