Publicat 01/01/2014 15:03

NH Hoteles assegura que "el pitjor" dels ajustos ja s'ha fet

MADRID, 1 gen. (EUROPA PRESS) -

El conseller delegat de NH Hoteles, Federico González Tejera, assegura que "el pitjor" dels ajustos en la cadena "ja s'ha fet", després d'un primer ERO a l'abril que va implicar 377 acomiadaments i plantejar un altre expedient sobre el seu departament d'administració i finances, que podria afectar a uns 100 treballadors.

"Qualsevol companyia s'ha d'anar acomodant any a any a la situació del món. I si hem hagut de fer ajustos durs és perquè no s'havia fet el suficient en deu anys", assegura en una entrevista publicada en el nombre de gener de 'Actualitat Econòmica' i recollida per Europa Press.

Per al directiu l'adaptació "ha de ser contínua": "Si negues la necessitat de canvi, arriba un dia que t'agafa el toro i has de fer una dura selecció", assenyala.

"A mi no m'obsessiona el nombre d'habitacions, a mi el que em preocupen són la rendibilitat i els ingressos. Si sortim de 20 o 30 hotels a Madrid, el nombre d'habitacions disminuirà, però a la llarga serem més rendibles", defensa.

Al primer executiu de la cadena no el preocupa la sortida de Bankia (BFA), que ha posat a la venda el seu 12,59% en NH Hoteles.

"No em preocupa qui vagi sortir de l'accionariat, la clau és qui entra", ha apuntat, si bé no confirma ni descarta que el grup xinès HNA --que controla el 20% de la companyia-- segueixi guanyant pes.

"El fet rellevant és que han fet una inversió a llarg termini, perquè tenen molt interès al 'know how' de NH i la seva marca per seguir expandint-se tant dins com fora de la Xina", ha assenyalat, tot i que no creu que arribin a més allà del 30% en la companyia.

APOSTA PER LA RENOVACIÓ

NH Hoteles està immersa en un pla estratègic a cinc anys, que comporta la renovació de la seva cartera d'establiments, al que destinarà entre 200 i 220 milions d'euros, i la sortida d'actius no estratègics i la venda d'aquells que no encaixin en el seu nou producte.

L'esmentat pla, que suposarà el redissenyo de la seva marca i dels seus hotels en tres segments urbans NH Colecction, NH i Nhow i un altre de vacances (Hesperia), té com a objectiu incrementar la facturació per habitació ocupada per tornar al grup a la rendibilitat.

Aproximadament el 50% del total de la reposició d'establiments s'emprendrà a Espanya i Benelux.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés