Publicat 09/05/2019 18:19

Nextil abandona els 'números vermells' en el primer trimestre i dispara les seves vendes un 52,5%

MADRID, 9 maig (EUROPA PRESS) -

Nextil, grup txtil propietari de marques com Treiss, EFA, Ritex, Playvest, Anna Llop o Dogi, deixa enrere les prdues en el primer trimestre després de registrar un resultat positiu abans d'impostos (BAI) de 150.000 euros davant dels 'números vermells' de 3,4 milions registrats en el mateix període de l'exercici anterior, segons ha informat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

La xifra de negocis va créixer un 52,5%, fins a aconseguir els 24,4 milions d'euros, la qual cosa suposa 8,4 milions més que els 16 milions d'euros registrats en els tres primers mesos del 2018.

Nextil ha precisat que totes les variables del negoci han millorat en aquest trimestre, fruit de les mesures de racionalització de costos que s'han implementant des del 2018, així com per la desinversió en la línia d''stock service', la incorporació de SICI93 i la reorientació de l'estratgia comercial cap a una proposta integrada de valor des del teixit fins a la pea.

Respecte el deute financer net, aquest va ascendir als 28,9 milions d'euros, 6,8 milions més que en el mateix període de l'exercici anterior, a causa dels préstecs bancaris per donar suport a les últimes adquisicions del grup.

UNITATS DE NEGOCI

Per la seva banda, l'unitat de teixit va registrar unes vendes de 12,9 milions d'euros, un 19,9% menys, per la desinversió el 2018 en la línia d''stoc service' de QTT.

Per empreses, només QTT va estar per sota de les expectatives després de reduir les seves vendes per la desinversió a Itlia i els Estats Units; Dogi Spain va millorar el seu Ebitda, Ritex va mantenir la seva trajectria positiva i EFA va incrementar el seu resultats bruts d'explotació en un 12,4%, encara que segueix en negatiu.

L'unitat de negoci de pea va aportar 11,8 milions d'euros a les vendes del grup, la qual cosa suposa un 252% més, impulsat per la incorporació de SICI93. A més d'aquest efecte, la facturació va créixer tant en TREISS com en SICI93 en un 24% respecte al primer trimestre del 2018.

Nextil ha assenyalat que la captació de nous clients i mercats en aquest segment del negoci ha perms consolidar els clients de 'fast-fashion' més significatius, així com entrar amb fora en el sector de bany i 'athleisure'.

De cara a aquest exercici, la firma txtil ha indicat que la compra d'Horizon Greendyes, especialitzada en el desenvolupament de processos de pintura per a teixits mitjanant pigments naturals, després de dos anys d'investigacions, ha dotat al grup d'una potncia indiscutible i única en el sector txtil i es convertir en un dels pilars del seu creixement a curt termini.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés