Publicat 20/09/2015 12:02

Nestlé España preveu apujar vendes per sobre l'1% aquest 2015

"Els espanyols estan recuperant els hàbits precrisi i, tot i que encara hi ha un 'gap', la tendència és favorable"

BARCELONA, 20 set. (EUROPA PRESS) -

Nestlé España preveu augmentar per sobre l'1% les seves vendes aquest 2015 en comparació de l'any passat gràcies a la recuperació econòmica i a l'increment de l'índex de confiança per part del consumidor.

En una entrevista d'Europa Press, el director general de Nestlé España, Laurent Dereux, ha explicat: "Crec que hi ha una realitat de recuperació. Els espanyols estan recuperant els hàbits precrisi i, tot i que encara tenim un 'gap', la tendència és favorable".

Nestlé España va facturar 2.102 milions d'euros el 2014, un 0,9% més, i les vendes realitzades al mercat espanyol van créixer un 1,1%, situant-se en 1.541 milions, i Dereux veu possible "accelerar aquest creixement" aquest 2015.

Això serà factible gràcies a la innovació --Nestlé España destina a la innovació el 14% de la facturació--, i al rendiment d'inversions en centres productius, com l'anunciada al març del 102 milions d'euros per a la planta de Nescafé a Girona --Nestlé inverteix una mitjana de 50 milions anuals en les seves factories espanyoles--.

Dereux ha destacat que Espanya és un dels mercats més importants per a Nestlé de la zona Emena --compresa per Europa, Orient Mitjà i Àfrica del Nord--.

DAVIGEL

Sobre la venda de Davigel, la filial d'aliments congelats, refrigerats, gelats i menjar preparat de Nestlé, a Brakes Group --propietat del gestor de capital privat Bain Capital--, Dereux preveu que l'operació es pugui tancar abans de finalitzar l'any.

"Brakes Group és un 'partner' molt bo per a Espanya. És un actor del canal de la restauració molt fort a Europa, especialment a Anglaterra i també a França, però a Espanya no té cap activitat, per això podria ser una bona oportunitat per a ells", ha valorat.

A començament de setembre, la CE va demanar al regulador de la competència francès que revisés aquesta operació pel seu impacte nacional, ja que les dues companyies són presents al canal Horeca de França, i Dereux confia que s'obtingui l'aprovació per tancar la venda.

Davigel Espanya, amb seu a Sant Just Desvern (Barcelona), va iniciar la seva activitat fa 25 anys, i té delegacions a les Canàries, Palma de Mallorca, Madrid, València i Màlaga, utilitzant 100 professionals --300 en el conjunt de la filial europea--; el 2014 va moure un volum de negoci de 29 milions d'euros per la venda de 6.500 tones de producte.

En el marc de la venda de negocis, al març Nestlé España va obtenir l'aprovació de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) per vendre el negoci de congelats de La Cocinera i Fricongel al grup Findus, incloent la marca i el centre de producció de Valladolid, on treballen 170 persones.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés