Actualitzat 25/04/2018 15:03

Nestlé, Danone i Coca-Cola, marques més empàtiques del supermercat per als espanyols

Nestlé Discovery Store
NESTLÉ - Archivo

MADRID, 25 abr. (EUROPA PRESS) -

Nestlé, Danone i Coca-Cola són les marques més empàtiques per als espanyols del supermercat, segons l'estudi 'Top Emphatic Brands Gran Consum 2018', realitzat per la consultora de 'branding' Summa.

En concret, es tracta del primer estudi a Espanya enfocat a avaluar l'empatia que desperten les marques, en aquesta ocasió entre les més triades als supermercats espanyols.

Al costat de Nestlé, Danone i Coca-Cola, completen el 'top 10' de les més empàtiques signatures com Fairy, Asturiana, Bimbo, Casa Tarradellas, Lay's, Font Vella i Campofrío.

Nestlé se situa com la marca de gran consum més empàtica en ser la que obté una valoració global més elevada, és a dir, en totes les franges d'edat, excepte entre els mil·lennistes.

Per la seva banda, Coca-Cola, Aquarius o Bimbo guanyen l'empatia de públics més joves, mentre que Gallo o Campofrío són les que resulten més empàtiques només en els segments d'edat més avançada.

L'informe destaca que les marques de consum familiar o dirigides a amplis públics són les que obtenen una puntuació global més alta. Així, destaquen els casos de Fairy i Danone, que apareixen en el 'Top 10' tant global com de cada franja d'edat.

La majoria de les marques destaquen en una o dues variables de les vuit possibles que componen l'empatia, però no aconsegueixen un perfil empàtic equilibrat, la qual cosa podria venir donat per una gestió més centrada en accions concretes que en plans transversals.

Tan sols una marca del 'Top 10 Empathic Brands' i dues marques de tot l'índex 'Top 30' destaquen en tres 'drivers' com són Asturiana, que destaca en tres, i Gallo i Valor, en dos dels vuit possibles.

El fundador i president de Summa, Conrad Llorens, ha assenyalat que "una marca empàtica és aquella té l'habilitat d'escoltar i entendre de debò els seus públics, posant-se en el seu lloc i compartint amb ells les seves necessitats, aspiracions i interessos".

"En entorns volàtils i hipercompetitius com l'actual, és més important que mai que les empreses siguin capaces d'establir i mantenir relacions duradores amb els seus públics d'interès.

Per a això, l'empatia és un factor clau, juga un rol clau en la construcció de marques, perquè reforça i potencia l'experiència i la connexió emocional que les persones tenen amb elles", ha assenyalat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés