Fan News Club crea la moneda 'FES' per fer un rànquing de cotització d'empreses segons les seves aportacions
BARCELONA, 18 des. (EUROPA PRESS) -
La xarxa social de notícies Fan News Club ha creat un portal per atreure finançament d'institucions, ciutadans i empreses per donar suport a projectes socials i ètics, de manera que pretén divulgar-los i donar visibilitat també a les empreses que facin aportacions.
Per a això, ha creat una 'moneda' anomenada 'FES' (Finançament Ètic i Social), equivalent a l'euro, que servirà per fer un rànquing empresarial de cotització social FES, que recollirà les empreses que han aportat més diners, ha explicat aquest divendres l'impulsor de la iniciativa, Toni Ayala, en una roda de premsa en la Borsa de Barcelona, en què també ha participat el seu president, Joan Hortalà.
L'aportació mínima de les companyies són 100 euros, que equivalen a 100 FES, i obtenen 100 punts més per cada projecte al qual donen suport; la primera empresa que ha fet una aportació a la iniciativa és Sant Aniol.
Dins de la xarxa social FAN 'fannewsclub.cat' s'aniran penjant tots els projectes socials que les entitats enviïn per captar finançament, i dels diners recollits, el 25% anirà destinat a campanyes de difusió del projecte i el 75% a finançar-lo directament.
Ayala ha explicat que el FES no és una "moneda virtual", sinó més aviat una marca per crear una identitat pròpia que permeti fer al més visible possible el rànquing empresarial de cotització social, i no crear confusió amb l'euro.
La iniciativa té el suport de la Generalitat, i a l'acte de presentació ha participat el director general d'Acció Cívica del Govern, Ramon Terrassa, qui ha valorat que "va més enllà d'una simple estratègia de finançament", sinó que ajudarà que molts projectes que són invisibles siguin més coneguts entre la població.