Publicado 12/01/2021 18:17

Neix Andorra Health Destination, una iniciativa per promoure el turisme de salut

Joan Muro, Jordi Gallardo, Vernica Canals i Judit Hidalgo durant la presentació d'Andorra Health Destination.
S.F.G.A / JAVILADOT

Abans de la pandmia, el 34% dels visitants anava a Andorra pels serveis 'wellness'

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 12 gen. (EUROPA PRESS) -

La iniciativa públic-privada Andorra Health Destination promocionar el Principat com una destinació del turisme de salut, ha explicat aquest dimarts el ministre de Presidncia, Economia i Empresa, Jordi Gallardo en la presentació del projecte.

L'Andorra Health Destination (AHD), que ha impulsat Actua Empresa amb el suport d'Andorra Turisme, funciona com un club en el qual s'agrupen empreses del sector de la salut "preparades per rebre clients de fora del país i que poden oferir una experincia amb la mxima qualitat", ha manifestat Gallardo, segons un comunicat del Govern andorr.

"És una iniciativa que pretén potenciar un dels sectors prioritaris dins la nostra estratgia de diversificació econmica del país", ha explicat el ministre de Presidncia, Economia i Empresa.

Gallardo ha afegit que l'AHD "neix amb l'objectiu de treballar amb l'oferta de salut a Andorra per dissenyar així un producte de turisme en línia amb la creixent demanda mundial del sector de la salut".

Quan va comenar el projecte, Actua Empresa --ens públic-privat d'Andorra per millorar la competitivitat, la innovació i la sostenibilitat de l'economia i teixit empresarial-- va analitzar l'oferta de salut del país i les especialitats existents.

L'estudi va revelar que "al país hi ha una important oferta tant en els mbits mdics com també en el de benestar i termal", tal com ha detallat el Govern andorr.

Així s'han identificat empreses especialitzades en medicina esportiva i regenerativa, oftalmologia, dermatologia, medicina esttica, odontologia, i també en terpies termals, holístiques, de rehabilitació i nutrició.

D'aquesta manera, un altre dels objectius de l'AHD és millorar el potencial d'aquestes empreses "perqu es puguin alinear amb els últims estndards internacionals".

UN SECTOR EN CREIXEMENT

El turisme de salut és un sector en creixement, segons les dades que ha presentat la ministra de Turisme, Vernica Canals: abans de la pandmia, el 34% dels visitants, és a dir, 2,7 milions, "arribaven al país atrets pels serveis de 'wellness', i de mitjana passaven tres dies gaudint d'aquesta oferta".

Així, Canals ha explicat que el turisme de salut va generar, l'any 2019, 1.019 bilions de dlars (USD), segons les dades de Global Wellness Tourism Market Report, "i s'estima un creixement d'un 7% anual fins al 2025", ha destacat el Govern andorr.

"Volem aprofitar aquesta tendncia i l'oferta variada i de mxima qualitat que ofereixen les nostres empreses per atreure aquest tipus de turisme", ha manifestat la ministra de Turisme.

"Per aquest motiu hem donat suport a aquesta iniciativa d'Actua Empresa, que estem segurs que donar els seus fruits quan les condicions de pandmia permetin més mobilitat en l'mbit europeu i mundial", ha afegit Canals.

En la presentació també han participat el president de l'Andorra Health Destination, Joan Muro, i la directora d'Actua Empresa, Judit Hidalgo.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés