Publicat 12/01/2021 18:17CET

Neix Andorra Health Destination, una iniciativa per promoure el turisme de salut

Joan Muro, Jordi Gallardo, Verònica Canals i Judit Hidalgo durant la presentació d'Andorra Health Destination.
S.F.G.A / JAVILADOT

Abans de la pandèmia, el 34% dels visitants anava a Andorra pels serveis 'wellness'

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 12 gen. (EUROPA PRESS) -

La iniciativa públic-privada Andorra Health Destination promocionarà el Principat com una destinació del turisme de salut, ha explicat aquest dimarts el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo en la presentació del projecte.

L'Andorra Health Destination (AHD), que ha impulsat Actua Empresa amb el suport d'Andorra Turisme, funciona com un club en el qual s'agrupen empreses del sector de la salut "preparades per rebre clients de fora del país i que poden oferir una experiència amb la màxima qualitat", ha manifestat Gallardo, segons un comunicat del Govern andorrà.

"És una iniciativa que pretén potenciar un dels sectors prioritaris dins la nostra estratègia de diversificació econòmica del país", ha explicat el ministre de Presidència, Economia i Empresa.

Gallardo ha afegit que l'AHD "neix amb l'objectiu de treballar amb l'oferta de salut a Andorra per dissenyar així un producte de turisme en línia amb la creixent demanda mundial del sector de la salut".

Quan va començar el projecte, Actua Empresa --ens públic-privat d'Andorra per millorar la competitivitat, la innovació i la sostenibilitat de l'economia i teixit empresarial-- va analitzar l'oferta de salut del país i les especialitats existents.

L'estudi va revelar que "al país hi ha una important oferta tant en els àmbits mèdics com també en el de benestar i termal", tal com ha detallat el Govern andorrà.

Així s'han identificat empreses especialitzades en medicina esportiva i regenerativa, oftalmologia, dermatologia, medicina estètica, odontologia, i també en teràpies termals, holístiques, de rehabilitació i nutrició.

D'aquesta manera, un altre dels objectius de l'AHD és millorar el potencial d'aquestes empreses "perquè es puguin alinear amb els últims estàndards internacionals".

UN SECTOR EN CREIXEMENT

El turisme de salut és un sector en creixement, segons les dades que ha presentat la ministra de Turisme, Verònica Canals: abans de la pandèmia, el 34% dels visitants, és a dir, 2,7 milions, "arribaven al país atrets pels serveis de 'wellness', i de mitjana passaven tres dies gaudint d'aquesta oferta".

Així, Canals ha explicat que el turisme de salut va generar, l'any 2019, 1.019 bilions de dòlars (USD), segons les dades de Global Wellness Tourism Market Report, "i s'estima un creixement d'un 7% anual fins al 2025", ha destacat el Govern andorrà.

"Volem aprofitar aquesta tendència i l'oferta variada i de màxima qualitat que ofereixen les nostres empreses per atreure aquest tipus de turisme", ha manifestat la ministra de Turisme.

"Per aquest motiu hem donat suport a aquesta iniciativa d'Actua Empresa, que estem segurs que donarà els seus fruits quan les condicions de pandèmia permetin més mobilitat en l'àmbit europeu i mundial", ha afegit Canals.

En la presentació també han participat el president de l'Andorra Health Destination, Joan Muro, i la directora d'Actua Empresa, Judit Hidalgo.

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés