Actualitzat 17/12/2013 22:24

Navarro assegura que Mas i Junqueras, com Rajoy, no tenen cap pla per a Catalunya

El líder del PSC Pere Navarro
EUROPA PRESS

GIRONA 26 nov. (EUROPA PRESS) -

El primer secretari del PSC, Pere Navarro, ha assegurat aquest dimarts que el president de la Generalitat, Artur Mas, i el líder d'ERC, Oriol Junqueras, de la mateixa manera que el president del Govern, Mariano Rajoy, no tenen cap pla per a Catalunya: "No sabem cap a on es dirigeixen", ha expressat.

En el primer acte de la 'Setmana del federalisme', celebrada a Girona, Navarro ha afirmat que els últims esdeveniments demostren que "només la proposta federal" dels socialistes té futur.

Segons Navarro, Mas i Junqueras estan fent el ridícul, i arrosseguen a un poble català que no es mereix aquest tracte perquè, segons la seva opinió, tots dos juguen amb les il·lusions dels ciutadans sense dir-los la veritat, que és que "no existeixen sortides unilaterals".

Navarro ha considerat que no hi ha camí fora d'una consulta legal i acordada que no passi per la negociació entre governs, després de valorar que fixar una data i una pregunta és la direcció ràpida "al fracàs".

El líder del PSC ha demanat Mas i Junqueras que rectifiquin, al mateix temps que els ha instat a tornar al sentit comú "que mai haurien d'haver perdut".

Navarro també ha explicat que existeixen motius per al canvi de relació amb l'Estat tot i que ha animat als seus a "ser forts", després de valorar que és legítim que es comptabilitzin ciutadans catalans que aposten per la independència.

Segons Navarro, és cert que hi ha un trencament emotiu a Catalunya des de la sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre l'Estatut i ha reivindicat que s'ha de trobar una solució "que no passa per anar-se'n sinó per quedar-se".

El primer secretari del PSC ha demanat la implantació d'un model federal que doni servei als ciutadans amb igualtat d'oportunitats: "Ni els catalans som fantàstics ni els espanyols perversos", ha observat.

L'escriptora i filòsofa Victòria Camps, que també ha intervingut a l'acte d'aquest dimarts, ha assegurat que el federalisme és possible mentre que la independència "és impossible", tal i com demostren les desavinences per decidir la consulta.

Camps ha explicat que "el dret a decidir" no vol dir res, després d'afegir que decidir no és un dret sinó una opció política.

També ha afirmat que la independència de Catalunya només aporta separacions i trencaments sense contribuir "a la millora de la humanitat", ja que ha considerat que els extrems no són virtuosos.

Contingut patrocinat