Actualitzat 26/02/2014 12:16

Yoigo supera els 4 milions de clients i està oberta a noves ofertes

El consejero delegado de Yoigo, Eduardo Taulet
Foto: EUROPA PRESS

La companyia compleix amb el compromís adquirit amb la compra de freqüències de 1.800 MHz

BARCELONA, 26 Feb. (EUROPA PRESS) -

Yoigo ha arribat als 4 milions de clients, cosa que representa un 7,5% del mercat mòbil espanyol, i es mostra oberta a llançar noves ofertes.

   Ho fa després del seu recent acord amb Pepephone, segons ha explicat el conseller delegat de la companyia, Eduardo Taulet.

   La firma, que opera al mercat espanyol des del mes de desembre del 2006, va tancar l'any passat amb 3,889 milions de clients, fet que suposa un creixement del 5% respecte al 2012, i ha sumat nous clients durant el primer trimestre del 2014 després de l'èxit de la campanya de Nadal.

   En concret, el directiu ha avançat que ja té 40.000 clients de 'Fusió a la Yoigo'; la firma posa a disposició dels seus clients aquestes tarifes convergents des del mes d'octubre passat gràcies a l'acord tancat amb Telefónica per compartir la seva xarxa fixa.

   "Seguim creixent en clients, en línies i en beneficis en un moment econòmic complicat a Espanya, el que ens omple d'orgull", ha asseverat el directiu en una trobada amb periodistes en el marc de la fira Mobile World Congress (MWC).

   Pel que fa als objectius de clients pel tancament de l'actual exercici, Taulet que no ha avançat cap xifra, ha aclarit que la intenció de la companyia és seguir creixent per oferir als seus accionistes major rendibilitat via creixement.

COMPROMISOS D'INVERSIÓ

   Taulet ha indicat, a més, que la firma ha aconseguit una nova "fita" al complir amb un altre dels compromisos d'inversió inclòs en l'adquisició de freqüències.

   El directiu ha explicat que, amb la compra de la freqüència d'espectre de la banda de 1.800 MHz, la firma va adquirir el compromís d'invertir 300 milions d'euros el 31 de desembre del 2013.

   "Ja s'ha complert amb la totalitat d'aquest objectiu, 275 euros ja estan acreditats i la resta està en tràmit", ha afegit.

   "Volem seguir creixent en el mercat espanyol i millorant la rendibilitat. TeliaSonera segueix apostant per Espanya, on vol crear valor, i les dades així ho avalen", ha manifestat el directiu, qui ha reconegut que la "mida importa" en termes de competència.

   "El Ebitda està alineat amb la mida. Yoigo ha d'augmentar la seva eficiència guanyant en mida, per això cal donar bons serveis per guanyar en facturació, en benefici i rendibilitat", ha manifestat.

OBERTS A ALTRES ACORDS AMB OMV

   El directiu ha confirmat que fa poc va signar un acord de prestació de serveis mòbil amb Pepephone per donar-los accés a la seva xarxa 4G i ha indicat que aquesta evolució de Yoigo com a proveïdor majorista de xarxa es produeix perquè la companyia ja té un percentatge de cobertura altíssim i una xarxa de 4G "altíssima" qualitat.

   Pepephone ha anunciat fa poc que tenia intenció de trencar el seu acord majorista pel mòbil, no així pel fix, amb Vodafone per poder oferir als seus 450.000 clients serveis 4G amb la xarxa de Yoigo.

   "Obrir la xarxa a altres operadors està alineat amb el nostre objectiu d'aconseguir la màxima rendibilitat de la nostra xarxa. Ja vem insistir quan vem arribar a un acord amb Telefónica que estàvem oberts a oferir accés a la xarxa a altres operadors", ha manifestat Taulet.

RENOVACIÓ DE TERMINALS

   D'altra banda, el directiu ha anunciat que, a partir del pròxim 5 de març, els clients de Yoigo afegiran la possibilitat d'adquirir o renovar els seus mòbils, d'una forma semblant al model de 'lísing' dels cotxes, dins de la modalitat del pagament a terminis.

   Amb aquest nou sistema, el clients realitza un pagament inicial i 24 pagaments mensuals, l'import del qual depèn sempre del model de terminal i de la tarifa que triï i, una vegada passat aquest termini, l'usuari pot fer un pagament final i quedar-se amb el mòbil o tornar el mòbil, estalvian't-se aquest cost final i renovar el seu mòbil elegint la mateixa fórmula.

   "Seguirem essent molt clars i separant el preu de la terminal al de la tarifa, que volem que sigui la més competitiva possible", ha reiterat Taulet.

ITINERÀNCIA 4G

   El directiu ha explicat a més que des del 17 de febrer els clients de TeliaSonera de Noruega i Suècia tenen disponible l'itinerància a la xarxa 4G de Yoigo a Espanya.

   A més, Yoigo està treballant perquè els seus clients també puguin accedir a la xarxa 4G de TeliaSonera als països nòrdics, així com obrir la xarxa de nova generació mòbil a l''itinerància' amb altres operadors internacionals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés