Actualitzat 25/02/2014 15:17

El Papa supera Obama en retweets i es posiciona líder

El cardenal arzobispo de Barcelona, Lluís Martínez Sistach
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 25 Feb. (EUROPA PRESS) -

El Papa Francisco ha aconseguit superar el president dels EUA, Barack Obama, en impacte dels seus missatges al Twitter.

   En aquesta xarxa, ha estat retuitejat quatre vegades més que el president estatunidenc, i ha aconseguit convertir-se en líder mundial a les xarxes socials, segons conclou un estudi presentat aquest dimarts al Mobile World Congress de Barcelona.

   "El papa ha de servir a tots, especialment, als més pobres, als més febles, als més petits" és el tweet emès pel pontífex argentí que ha tingut més retweets a la xarxa amb 30.608, sense tenir en compte el seu missatge inicial el gener del 2013, que va remarcar el treball elaborat per Aleteia i AdEthic i 3rdPlace, i introduït pel cardenal arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach.

   Cada publicació a l'esmentada xarxa que emet el Papa genera una mitjana de 6.637 retweets, respecte els 2.309 d'Obama en cada missatge, el que situa al Pontífex en "líder mundial en les xarxes socials", per davant de Barack Obama, el dalai-lama o la presidenta de l'Argentina Cristina Kirchner, ha assenyalat el cofundador de 3rdPlace, Claudio Zamboni.

   L'estudi pren en consideració que el papa té 12 milions de seguidors --en els 13 mesos de compte oficial i sumant els seus comptes en diferents idiomes--, mentre que Obama supera els 40,9 milions --en els seus 72 mesos de mandat-- amb una freqüència de publicacions de 7,76 tweets diaris, respecte als 0,79 de Francisco.

   En el període de temps que analitza l'informe, les 49 milions de mencions acumulades per Jorge Bergoglio només han estat superades pel grup musical One Direction i el cantant Justin Bieber, el que el situa com a la tercera figura més popular d'internet el 2013, segons el treball.

   Amb el títol 'internet estima al Papa Francisco', l'estudi travessa dades entre març i novembre del 2013 i posa de manifest el "gran seguiment del papa Francisco en el potencial del missatge social i ètic a la xarxa", ha remarcat Sistach, pioner en el món en la introducció de la realitat augmentada.

CLAUS DEL FENOMEN

   El president i director d'Aleteia, Jesús Colina, ha destacat que "un dels factors originals d'aquest Papa és que toca els temes de la vida quotidiana de les persones i, des d'allà, toca tots els àmbits, amb qüestions de societat, política i ètica, que són els que més repercussió té a la xarxa".

   Colina ha significat que la resposta de Francisco sobre l'homosexualitat, que ha assenyalat que ell no era ningú per jutjar aquestes persones, va aconseguir "un impacte fora de l'àmbit religiós, perquè va sorprendre en un moment en què l'Església estava tancada" en un llenguatge difícil de comprendre i aquest papa ha estat capaç d'interpel·lar les persones, ha dit.

EMPATIA AMB EL PÚBLIC

   Colina ha remarcat que això posa de manifest que amb la tecnologia en si no n'hi ha prou, que necessita d'un missatge, i ha subratllat que un dels motius pels quals Francisco té impacte és pel fet que no es dedica a retransmetre el que ha dit abans a una homilia, sinó que "toca el cor" i empatitza amb les persones.

   Una dels reptes pendents de Jorge Bergoglio, i que els directors de l'estudi l'han aconsellat, és que es faci Facebook, pel gran nombre de respostes i missatges directes que rep el Pontífex, que no té mòbil però que es nega a que li escriguin els missatges, que ell construeix personalment.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés