Actualitzat 24/02/2014 12:28

Ford presenta un prototip per desenvolupar una conducció autònoma

El nuevo Ford Focus presentado en el MWC
Foto: EUROPA PRESS

Mostra per primera vegada el nou Focus, amb innovacions en sistemes de seguretat

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 24 Feb. (EUROPA PRESS) -

L'automobilística Ford ha presentat aquest dilluns al Mobile World Congress (MWC) un prototip de cotxe autònom.

   Ford utilitzarà aquest cotxe per investigar i desenvolupar tecnologies avançades per fer realitat una conducció "totalment autònoma", segons que ha afirmat el vicepresident executiu de Ford Europa, L'Orient mitjà i Àfrica, Stephen Odell.

   El cotxe autònom utilitza quatre sensors infrarojos de llum anomenats LIDAR (Light Detection and Ranging) que escanegen l'entorn pròxim per detectar objectes com vehicles, vianants, ciclistes i fins i tot animals petits, i generen un mapa 3D en temps real rebotant la llum infraroja en qualsevol objecte en una ràdio de 70 metres, i calculant la distància entre el vehicle.

   Ford ha col·laborat amb la Universitat de Michigan i la companyia d'assegurances State Farm en el desenvolupament del vehicle: amb la primera per desenvolupar sensors perquè el cotxe detecti el seu entorn i decideixi rutes, i amb la segona per avaluar els riscos i els beneficis que planteja la conducció autònoma.

   El líder tècnic executiu de Ford Investigació i Innovació, Pin ar der Jagt, ha explicat que la intenció és desenvolupar tecnologies tant 'cotxe-a-cotxe' com 'cotxe-a-infraestructures de comunicacions', i que són innovacions que "poden salvar vides", com ara els sistemes de detecció d'obstacles.

   Ha anunciat que a Europa, Ford ha iniciat un projecte de col·laboració amb la Universitat RWTH Aachen, a Alemanya, per estudiar el desenvolupament d'interfícies home-màquina en les tecnologies de conducció autònoma, i una de les eines més importants d'aquests estudis serà un simulador de conducció altament sofisticat.

   Var der Jagt ha animat el sector de la tecnologia mòbil a col·laborar amb la indústria de l'automòbil per ser part implicada també en aquesta investigació cap al cotxe autònom.

NOU FORD FOCUS

   La companyia ha presentat també al MWC el nou Ford Focus, que serà present al saló de l'automòbil de Ginebra de la setmana que ve, i que Odell ha destacat que és "un dels vehicles més avançats i sofisticats" del mercat per al gran públic.

   El nou Focus, que estarà a la venda des de la segona meitat del 2014, també marca el debut europeu del Sync 2, el sistema de connectivitat integrada de Ford, que incorpora una pantalla tàctil de vuit polzades en color d'alta resolució i control de veu avançat per a un accés més fàcil als controls d'àudio, navegació i climatització i a telèfons mòbils compatibles.

   El sistema de navegació del Sync 2 també ofereix per primera vegada a Europa una pantalla partida amb interseccions detallades, noms de carrer verbalitzats, vista en 3D d'encreuaments a autopistes i referències geogràfiques, i les guies Michelin i Guia Verd Michelin.

   Aquest model és el primer Ford a oferir el Perpendicular Pàrquing', una nova tecnologia d'estacionament sense mans que ajuda els conductors a posar-se marxa enrere en espais amb altres cotxes.

   El Focus actual ha introduït l'assistència a l'aparcament en paral·lel 'Activi Park Assist', que utilitza sensors ultrasònics per localitzar espais d'aparcament i guiar el vehicle mentre el conductor controla l'accelerador i el fre, i la incorporació de dos nous sensors addicionals a la part del darrere del nou Focus permetent que el 'Perpendicular Pàrquing' operi de la mateixa manera.

   Aquests sensors permeten també oferir tecnologies que ajuden els conductors quan surten dels espais d'aparcaments, com ara un sistema que avisa si s'acosta un vehicle quan el conductor surt marxa enrere.

   Alhora, el nou Focus serà el primer vehicle a Europa a oferir el nou motor benzina EcoBoost 1.5 (150 CV i 180 CV) i també estarà equipat amb el nou dièsel TDCi 1.5 (95 CV i 120 CV).

   Ford va llançar per primera vegada el Focus el 1998 i des d'aleshores s'han venut més de 12 milions d'unitats per tot el planeta, incloent 6,9 milions a Europa. Ford estima que les vendes del Focus a escala mundial arribaran als 1,1 milions el 2013, incloent més de 300.000 unitats a la Xina, la qual cosa el converteix en el cotxe de passatgers més venut al mercat de cotxes de més ràpid creixement del món entre els mercats emergents.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés