Publicat 30/09/2021 12:29CET

De los Mozos (Anfac) demana "generar confiança" en el consumidor per protegir l'automòbil

Archivo - Arxiu - El president d'Anfac, José Vicente de los Mozos
RENAULT - Archivo

Situa la matriculació de cotxes en 900.000 unitats el 2021

BARCELONA, 30 set. (EUROPA PRESS) -

El president de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), José Vicente de los Mozos, ha demanat al Govern central que generi confiança en el consumidor per protegir la indústria de l'automòbil.

Ho ha dit aquest dijous en una trobada amb la premsa a l'Automobile Barcelona 2021, en què ha assegurat que si es dona als vehicles de combustió una vida de vuit o deu anys, es provoca "por i el client se'n va al cotxe d'ocasió".

Ha explicat que cal preocupar-se pel "90% dels cotxes més antics del parc", perquè els nous contaminen poc.

"Un pla de renovació del parc seria bo per a tothom", ha subratllat, i ha apuntat que generar més producció de vehicles també genera més ocupació.

En aquest sentit, ha explicat que Anfac ha revisat a la baixa les seves previsions de matriculació per a aquest 2021, fins als 900.000 vehicles, un 25% menys que el 2019 i ha recordat que el "llindar mínim" del sector són 1,2 milions de vehicles matriculats a l'any.

CRISI DELS MICROXIPS

Sobre la crisi de proveïment de microxips, De los Mozos ha recordat que és un problema que ja es donava abans de la pandèmia i que el sector de l'automòbil tan sols en fa servir el 15% de la producció mundial.

Ha lamentat que a la Unió Europea no es produeixi aquest producte i ha assegurat que si Europa "vol ser un actor important de la indústria" ha d'entrar en aquest mercat.

Ha augurat que el 'gap' entre oferta i demanda s'allargarà fins al 2023 i ha assenyalat que es comença "a veure la llum al final del túnel".

GOVERN CENTRAL

De los Mozos ha assegurat que el PERTE del vehicle elèctric que està pendent de l'aprovació del Govern central "no ho resoldrà tot" i que Espanya necessita ser un país competitiu per atreure plans de les empreses.

D'altra banda, ha apuntat que mantenir els convenis col·lectius propis de cada empresa és una "línia vermella" per al sector, perquè passar a convenis globals provocaria, segons ell, una pèrdua de flexibilitat que es convertiria en problemes de viabilitat de la indústria.

"Si el diàleg social en la indústria de l'automòbil funciona, per què cal canviar-ho?", s'ha preguntat.

A més a més, ha demanat que s'impulsi la digitalització del sector i que hi hagi una evolució en la formació, perquè, ha assegurat que "està obsoleta respecte a la cadena de valor".

Contador

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés