Actualitzat 24/07/2014 11:29

Volkswagen, Renault i Seat, les marques de cotxes més mediàtiques

Volkswagen Scirocco y Scirocco R
VOLKSWAGEN

MADRID, 24 jul. (EUROPA PRESS) -

Volkswagen, Renault i Seat lideren el rànquing de les vint-i-sis marques automobilístiques amb més presència als mitjans, amb un 27% de presència mediàtica el mes de juny, segons el Baròmetre Mensual d'Automoció d'Accés, que mesura la pressió mediàtica feta per les diferents marques i models a Espanya.

Més d'una trentena de marques competeixen en el sector de l'automoció a Espanya per l'atenció dels consumidors, amb l'objectiu de ser una de les opcions de compra dels espanyols i intentant obtenir el retorn econòmic de les aparicions als mitjans.

Volkswagen, Seat i BMW són les que obtenen més bon resultat el mes de juny, amb un valor econòmic equivalent de les aparicions de 1.793.693 euros, 1.492.711 euros i 1.223.907 euros respectivament, seguits d'Audi, Citroën i Peugeot.

Els compactes són el segment líder indiscutible en aparicions als mitjans, seguit pels vehicles esportius, situats a molta més distància. Volkswagen Polo (510.488 euros en 49 aparicions), Citroën C4 Cactus (479.666 euros en 119 aparicions) i Mini Tercera Generació (456.878 euros en 67 aparicions), són els que han obtingut un valor econòmic més gran de la seva presència mediàtica.

ELS MITJANS DIGITALS JA PASSEN ELS TRADICIONALS

A l'hora d'informar sobre motor, els mitjans tradicionals ja han estat sobrepassats per l'univers digital, que suposa el 50,03% de participació al mix total de mitjans.

Alguna cosa diferent passa amb l'audiència, les notícies de l'automoció han estat tradicionalment monopoli de la premsa especialitzada, i tot i que cada vegada hi ha més forat a la xarxa dedicat al món automobilístic, els seus nivells d'audiència i activitat no arriben als aconseguits pel paper.

Les xarxes socials també fan la seva particular campanya de publicitat, amb Twitter al capdavant en notorietat. Audi, BMW i Ford, presents en 1 de cada 3 converses del sector, són les marques més esmentades en aquesta xarxa social, amb mencions que es disparen per sobre dels 142.000 tweets durant el mes de juny.

AVENÇOS TECNOLÒGICS I SOSTENIBILITAT

La batalla per la connectivitat apareix com la principal tendència de futur del sector, centrant el seu interès a aliances amb Apple i Google.

La interacció amb els telèfons intel·ligents, el tipus de connexió a internet o els sistemes operatius són els reptes als quals s'enfronten les marques els pròxims mesos.

La majoria de fabricants de cotxes excedeixen, a dia d'avui, els objectius verds de la UE però s'espera que puguin complir còmodament els objectius de reducció d'emissions de CO2 per al 2021 si mantenen l'evolució de la tecnologia tal com ho han fet des de la introducció dels límits el 2008, segons el Baròmetre d'Automoció d'Accés.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés